CLINICA VUTA 930×122

craiova

DRUMUL EXPRES PITEȘTI-CRAIOVA, O „AFACERE” ITALO-ROMÂNĂ

UPDATE: Drumul expres Pitești-Craiova, o „afacere” italo-română. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) informează:

Citiți și: O NOUĂ DECIZIE OFICIALĂ PENTRU EXPRESUL PITEȘTI – CRAIOVA

“Astăzi, 1 octombrie 2018, CNAIR SA a desemnat câștigătorii contractelor de proiectare și execuție a tronsoanelor 1 și 2 ale drumului expres Craiova-Pitești.

Tronsonul 1 are o lungime de 17,7 km (km 0+000 – km 17+700) și are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita județului Dolj cu Olt.

Citiți și: LOVITURĂ GREA PENTRU EXPRESUL PITEȘTI – CRAIOVA

Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.

Tronsonul 2 are o lungime de 39,85 de km (km 17+700 – km 57+550) și are ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final, după municipiul Slatina, la intersecția cu DN 65.

Acesta traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina și Valea Mare.

Menționăm că Tronsonul 2 este împărțit în 2 loturi, după cum urmează: Lotul 1, cu o lungime de 18,5 km (km 17+700 – km 36+200) și Lotul 2, în lungime de 21,35 de km (km 36+200 – km 57+550).

Prin execuția lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Balș, iar prin cea a lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Slatina, prin redirecționarea traficului în afara localităților.

Câștigătorul desemnat pentru Tronsonul 1 este TIRRENA SCAVI S.p.A. (Italia), cu o valoare a ofertei de 358.179.480,69 de lei fără TVA, echivalentul a 76 de milioane de euro fără TVA.

Câștigatorul desemnat pentru Tronsonul 2 – Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (România), cu o valoare a ofertei de 661.452.009,54 de lei fără TVA, echivalentul a aproximativ 141 de milioane de euro fără TVA.

Câștigatorul desemnat pentru Tronsonul 2 – Lotul 2 este Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (România), cu o valoare a ofertei de 792.189.981,56 de lei fără TVA, echivalentul a aproximativ 168 de milioane de euro fără TVA.

În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestor contracte este de 36 de luni, dintre care 12 luni pentru activitatea de proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrărilor.

Precizăm că cei 3 câștigători au ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de 7 ani.

Procesul de semnare a celor 3 contracte va putea fi inițiat numai după expirarea perioadei de depunere a contestațiilor, de 10 zile de la transmiterea comunicărilor privind rezultatul procedurii. În situația în care vor fi înregistrate contestații împotriva rezultatului procedurii, CNAIR SA va aștepta soluționarea acestora, în vederea inițierii procesului de semnare a contractelor.

În prezent, procedurile de achiziție publică pentru serviciile de proiectare și execuție a loturilor 3 și 4 ale drumului expres Craiova-Pitești sunt în litigii la Înalta Curte de Casație și Justiție.”

Contracte pentru expresul Pitești-Craiova. „Astăzi au fost desemnate contractele pentru proiectare şi execuţie pentru drumul expres în regim de autostradă Craiova-Piteşti, tronsoanele 1 şi 2.

Durata de execuţie este de 36 de luni, iar perioada pentru garanţie este de 7 ani.”, a anunțat azi, în Craiova, prim-ministrul Viorica Dăncilă.

„Azi, CNAIR (n.r. – Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) a desemnat câştigătorii pentru cele două tronsoane de autostradă despre care a vorbit doamna prim-ministru. Este vorba despre două companii care, din punctul meu de vedere, prezintă garanţii că aceste lucrări vor fi făcute la timp.

Vom traversa o perioadă de 10 zile, conform noilor reglementări, în care ar putea să fie depuse contestaţii, însă este încurajator că cele care au fost depuse deja la CNSC (n.r. – Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) au fost respinse, astfel încât, după părerea mea, nu există premise ca procedura de atribuire a acestor contracte să se prelungească.

Vom traversa iarna, în care cei doi anteprenori vor face proiectarea, și ne vom concentra atenţia ca lucrările să înceapă mai ales în zonele cele mai fierbinţi, şi mă refer aici la Balş şi Slatina.”, a afirmat, la rândul său, ministrul Transporturilor, Lucian Lova.

Amintim, însă, că sunt probleme cu loturile 3 și 4 (AICI, subiectul pe larg).

Drumul expres Pitești-Craiova va avea o lungime de peste 120 de km și va permite deplasarea cu o viteză de 130 de km/h, similară celei aferente unei autostrăzi, informează CNAIR.

Această arteră rutieră va avea, totodată, un profil de 4 benzi de circulație și va beneficia de toate elementele de siguranță specifice unei autostrăzi, conform sursei citate.

Principalul element care va face diferența între acest drum expres și o autostradă este banda de urgență, care în cazul drumului expres este de 1,5 metri, susține CNAIR.

„Acest drum va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de sud-vest a României la Coridorul IV Pan European și va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV și IX Pan Europene.

Construirea acestui drum expres este importantă inclusiv prin faptul că elimină traficul de tranzit din zonele urbane, facilitează mobilitatea forței de muncă și încurajează dezvoltarea economică a zonei de sud-vest a României.”, transmite Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. (Foto: descriptiv) 

Posada 555×222
CLINICA VUTA 570×90

Dacă vrei publicitate pe ePitesti.ro trimite mesaj la 0733 797 066 sau un email la redactie@epitesti.ro și te contactăm noi.

Trimite-ne știrea ta pe whatsapp la
0733 797 066


Continuând să utilizați site-ul epitesti.ro, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Aflați mai multe informații

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close