Kaia 930 x 120

Arges

FĂRĂ SOLUȚII PENTRU TRANSFĂGĂRĂȘAN

Transfăgărășanul va rămâne în continuare închis în cea mai mare parte a timpului.

Citiți și: Veste proastă! Situație neașteptată pe Autostrada Pitești – Sibiu!

Autorităţile nu reuşesc să găsească soluții care să permită circulația pe Transfăgărășan pe toată perioada anului, după ce, în vara lui 2015, anunţau că vor organiza o licitaţie prin care să găsească un constructor care să se ocupe de problemă. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a anulat, însă, procedura de atribuire a contractului pentru studiul de fezabilitate al Transfăgărășanului.

Cinci companii, patru românești și una din Spania, au depus oferte.

Citiți și: Argeș. Inconștiență maximă! I-a încredințat mașina unui tânăr fără permis

„Procedura de atribuire a fost anulată în conformitate cu art. 209 alin. 1 lit. a) din OUG nr. 34/2006, deoarece au fost depuse numai oferte neconforme şi/sau inacceptabile.”, precizează CNADNR într-un răspuns pentru http://www.digi24.ro/.

Firmele nu au contestat decizia CNADNR, dar nici Compania nu a reluat procedura de atribuire a contractului.

Prin urmare, deşi este printre cele mai frumoase drumuri din lume, Transfăgărăşanul va rămâne în continuare închis trei sferturi din an din cauza căderilor de pietre și a instabilității versantului în care a fost croit. (Sursa: http://www.digi24.ro/, editarea, titlul și foto: http://epitesti.ro/)

Amintim că în iulie 2015 Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a lansat o licitaţie deschisă de 3, 7 milioane de lei pentru realizarea unui studiu de fezabilitate care să identifice soluţii pentru ca circulaţia pe Transfăgărăşan să fie deschisă tot timpul anului.

„Proiectul are ca scop principal reabilitarea şi modernizarea drumului existent pentru ca circulaţia să fie deschisă tot timpul anului şi pe secţiunea de drum cuprinsă între km 10+000 (Piscul Negru) şi km 130+800 (Cabana Bâlea Cascadă) prin adoptarea unor soluţii tehnice corespunzătoare.”, informa atunci CNADNR într-un comunicat de presă.

Durata contractului ar fi fost de 12 luni de la data începerii acestuia şi ar fi presupus 6 luni pentru elaborarea expertizei tehnice şi a studiului de fezabilitate, la care s-ar fi adăugat alte 6 luni de asistenţă acordată beneficiarului.

Transfăgărășanul, cel mai spectaculos drum al României, leagă județele Argeș și Sibiu și, respectiv, Muntenia de Transilvania. În prezent, din cauza avalanșelor din perioada anotimpului rece, drumul este deschis traficului rutier doar 4 luni pe an, între 1 iulie și 31 octombrie.

Despre posibilitatea ca Transfăgărășanul să fie deschis tot anul s-a vorbit ani și ani de zile, fără ca autoritățile să inițieze un proiect în acest sens. Decizia din vara trecută a CNADNR era primul demers oficial concret pentru materializarea ideii. Cel puțin deocamdată, însă, din nou fără „finalizare”!

555 X 222 CAPRA
570 X 90 CAPRA 3