Kaia 930 x 120

programul rabla

PROGRAMUL RABLA 2020: TRANSMITEREA DOCUMENTELOR ONLINE A DEVENIT PERMANENTĂ

În perioada stării de urgență, autoritățile au permis și chiar încurajat ca transmiterea documentelor necesare accesării programelor Rabla să se facă online. După ridicarea stării de urgență, s-a revenit la sistemul clasic, în care prezentarea și semnarea documentelor s-a făcut personal.

Citiți și: Azi, o nouă etapă a programului ”Rabla”

Acum, în urma unui ordin al Ministerului Mediului, transmiterea documentelor online a fost reintrodusă și devenit permanentă.

Potrivit documentului, cererea de decontare va trebui semnată electronic, utilizând o semnătură calificată. În plus, cei ce vor să obțină prima de casare nu vor mai trebui să obțină certificatul de distrugere sau radiere al mașinii vechi și, în mod evident, nici să-l prezinte producătorului validat căruia se adresează pentru a se înscrie în programele ce le permit înnoirea mașinilor cu bani de la stat. Totuși, aceștia vor trebui să transmită producătorului informații legate de distrugerea și radierea din evidența circulației a unei mașini vechi. Pentru ca întregul proces de înlocuire al unei mașini prin programul Rabla să funcționeze online, va trebui ca și DRPCIV și administrațiile financiare să-și adapteze procesele pentru a permite primirea și eliberarea actelor fără deplasarea la ghișeu, exact așa cum s-a procedat în starea de urgență.

Citiți și: Vrei să îți cumperi o mașină? Lovitură puternică

În contextul epidemiei de coronavirus, autorităților au stabilit în luna aprilie că, pentru accesarea programelor Rabla Clasic și Rabla Plus, transmiterea documentelor către Administrația Fondului de Mediu (AFM) se poate face și online, prin e-mail, nu doar prin poșta clasică sau servicii de curierat. Astfel, cei care doreau schimbarea mașinii vechi cu una puțin poluantă aveau posibilitatea să facă acest lucru fără a pierde foarte mult timp pe la diverse ghișee.

Eurial 555 x222
eurial 570×90