
- Publicat de: Andreea Ioana Visa
- 4-02-2025, ora 16:28
- Știri, Știri
- Prin e-mail – completat, semnat și scanat în format PDF sau JPEG.
- Prin poștă – la adresa Casei de Pensii din județul de care aparține beneficiarul.
Veste proastă pentru pensionari! Un act lipsă și pierzi pensia!
Veste proastă pentru pensionari! Un act lipsă și pierzi pensia!
Citiți și: O nouă formă de sprijin. Se dau până la 15.000 de leiPensionarii români care locuiesc în străinătate riscă să piardă sume importante din pensie, până la 2.700 de lei, dacă nu trimit la timp un document esențial – Certificatul de viață.
Conform noii legislații în vigoare, nerezidenții trebuie să transmită acest document de două ori pe an către Casa de Pensii.
Citiți și: Incredibil. Doi polițiști i-au cerut bani unui șofer pentru a nu-l sancționaTermene limite critice
Pentru anul 2025, Certificatul de viață trebuie trimis în două perioade precise:
– 1 ianuarie – 31 martie
– 1 iulie – 30 septembrie
Nerespectarea acestor termene poate duce la suspendarea plății pensiei.
Cum și unde se trimite Certificatul de viață?
Documentul poate fi transmis în două moduri:
Certificatul trebuie semnat în fața unei autorități legale din statul de domiciliu, cum ar fi un notar, ambasadă, consulat sau chiar medic de familie.
Verificări esențiale
Înainte de trimiterea documentului, este important să fie verificate cu atenție toate informațiile completate.
Orice eroare sau lipsă poate duce la suspendarea plății pensiei.
Pentru a evita pierderea a până la 2.700 de lei, pensionarii din străinătate trebuie să respecte aceste obligații semestriale.
O simplă neatenție poate duce la suspendarea temporară sau chiar la pierderea drepturilor de pensie, scrie româniatv.net.