- Publicat de: admin
- 27-05-2015, ora 9:24
- Sănătate
8 DIN 10 COPII AU CONT PE FACEBOOK – CE SPUNE PSIHOLOGUL
În contextul în care smartphone-urile au devenit un “must-have” al oricărui copil, în perioada 2010-2014 în țara noastră s-a înregistrat o creștere exponențială, de la 25% la 80% (!) a numărului copiilor care au un cont pe rețelele de socializare online, se arată în studiul european Net Children Go Mobile, citat de Plus Communication Consulting SRL.
Citiți și: Atenție! O nouă escrocherie face ravagii pe Facebook!Același raport relevă că 57% dintre copiii români cu vârste între 9 și 16 ani au contul setat public, chiar dacă oficial Facebook interzice accesul lor, față de alte țări europene, în care procentul este, în medie, de 27%.
Psihologii sunt de părere că accesul copiilor la internet de la cele mai fragede vârste poate avea beneficii, dar și dezavantaje majore pentru dezvoltarea lor fizică și mentală. Mai mult decât atât, specialiștii afirmă că internetul pe mobil le poate distrage atenția acestora la școală, iar efectele se pot răsfrânge atât asupra rezultatelor lor la învățătură, cât și a gradului din ce în ce mai redus de a socializa față în față.
Citiți și: Țeapă de Crăciun! Escrocherie explozivă pe Facebook!“Dacă li se interzice accesul online, copiii devin agresivi”
Psihologul Maria Verdi, directorul unui centru medical, observă că, la o analiză mai atentă, acest fenomen s-a acutizat deoarece am adoptat și la noi în țară stilul nordic permisiv de creștere și educare.
“De mici copiii nu au limite impuse, sunt lăsați să facă ce vor, până devin ei șefii casei. Există părinți care pun în mâinile copilului tableta sau telefonul de la vârsta de 2 ani. La zile aniversare cadourile ultimilor ani sunt tabletele, laptopurile și telefoanele.
Copiii cu vârsta până într-un an sunt liniștiți când plâng cu muzica din telefon. La cel mult 2 ani tot părinții le fac cont de Facebook, unde postează albume cu poze. Sunt crescuți cu Facebook și alimentați cu internetul.
Mediul online este surogatul părintelui. Inițial părintele este mulțumit că are un copil cuminte, că stă în casă și se joacă pe internet. În timp copilul socializează tot mai greu în real, comunică tot mai puțin cu părinții, devine introvertit. Adicția creată generează conflicte în relația părinte-copil.”, consideră psihologul Maria Verdi.
Totodată, specialistul remarcă că dacă li se interzice accesul online copiii din ziua de azi devin agresivi. Același comportament îl manifestă și în mediul școlar.
“Când sunt deja la vârsta școlară, manevrează cu profesionalism internetul. În timpul orei mintea lor este online, pe Facebook. În momentele de neatenție ale învățătorului sau profesorului, ei comunică pe Facebook.
Întrebați de ce procedează așa, motivează că se plictisesc la școală. Avem copii foarte dotați, olimpici, dar în același timp asistăm la scăderea interesului față de școală, iar rezultatele se văd în examenele anuale și în simulările făcute înaintea examenelor.
Creșterea procentului depresiei infantile devine îngrijorătoare. Actualul stil educațional se pare că este depășit, neatractiv pentru tânăra generație. Prea multă teorie, ghiozdane grele, încărcate, generatoare de scolioze și plictiseală.”, remarcă Verdi.
“Adicția de Facebook poate fi vindecată”
Specialistul Maria Verdi este de părere că putem să-i “dezlipim” pe copii de lângă Facebook sau, în cel mai rău caz, să-i îndrumăm să-l folosească moderat, în scopuri constructive pentru ei.
“Orice învăț are și dezvăț. Copilul are nevoie de dragoste, de siguranță, de autoritate. E bine să se știe cine este părinte și cine este copil în famile. Părintele care se comportă precum copilul este neputincios, se roagă de copil, se ceartă cu copilul să lase internetul deoparte. Părintele autoritar critică, amenință.
Părintele adult găsește soluții de înlocuire a netului excesiv cu activități generatoare de bine și creativitate pentru copil. Vechile comportamente se înlocuiesc cu noi comportamente, cu răbdare, cu blândețe. Părintele adult propune copilului să folosească Facebook pentru informații când sunt necesare și îl ajută să se reintegreze în viața reală, ocupându-i timpul cu activități în natură, activități sportive, jocuri etc.”, declară Maria Verdi. (Preluare și adaptare după un material al Plus Communication Consulting SRL)