930×122 CAPRA 5

50 de ani de la inaugurare

Momente emoționante pe Transfăgărășan! Cel mai spectaculos drum, 50 de ani

Momente emoționante pe Transfăgărășan! Cel mai spectaculos drum, 50 de ani

Citiți și: Ieri: ,,Se va închide”! Azi e închis! Mâine se deschide!

Update: 

De dimineață au început manifestările dedicate aniversării a 50 de ani de la inaugurarea DN 7C Transfăgărășan.

Citiți și: Urgență pe Transfăgărășan! Decizie finală pentru o ursoaică agresivă!

Programul zilei include startul Ștafetei Tricolorului „Transfăgărășan-50”, un ceremonial militar și religios, precum și dezvelirea plăcii comemorative la Monumentul Constructorilor Transfăgărășanului.

Vor fi, pe parcursul zilei, la Cabana Bâlea Lac cu alte momente ceremoniale și discursuri ale oficialităților, evenimentul încheindu-se cu o sesiune de socializare pentru participanți.

Programul se va încheia la ora 21.

Evenimentul este organizat de mai multe instituții și asociații:

– Școala de Instruire Interarme a Forțelor Terestre „Mihai Viteazul”

– Asociația „Organizația Județeană Argeș Basarab I a CMRR”

– Asociația de Vexilologie „Tricolorul”,

– ANCR „Regina Maria” Filiala Județeană Argeș

– ANVR Filiala Județeană Argeș.

Știrea inițială:

Zi specială! Spectaculosul Transfăgărășan: povești neștiute, imagini de arhivă

Astăzi se împlinesc 50 de ani de la inaugurarea oficială a drumului național Transfăgărășan, notează publicația Adevărul.

Transfăgărășanul, care străbate Munții Făgăraș, leagă regiunile Muntenia și Transilvania pe o distanță de aproximativ 151 de kilometri.

Construit între anii 1970 și 1974, drumul începe în localitatea Bascov din județul Argeș și se termină în apropierea localității Cârțișoara din județul Sibiu.

Pe parcursul său, Transfăgărășanul oferă priveliști spectaculoase și trece prin unele dintre cele mai înalte și sălbatice zone montane din România.

Una dintre cele mai impresionante secțiuni ale acestui drum este tunelul Capra – Bâlea, cu o lungime de 887 de metri, construit la altitudini amețitoare. Pentru realizarea acestui tunel, au fost necesare nu mai puțin de 20 de tone de dinamită.

Și Armata a participat la realizarea șoselei.

Zi specială! Spectaculosul Transfăgărășan: povești neștiute, imagini de arhivă

„Armata a acţionat într-o primă etapă cu două detaşamente de genişti din Regimentul 1 Geniu „Alexandru Ioan Cuza”, din Râmnicu Vâlcea. Acestea, cu un efectiv de aproximativ 200 de militari fiecare, au atacat lucrarea din două părţi: de la nord la sud, de la şoseaua Sibiu-Făgăraş, pe valea Bâlei, către cabana Bâlea Cascadă şi de la sud la nord pe marginea lacului Vidraru şi valea Caprei.
Pe măsura creării fronturilor de lucru şi creşterii volumului de lucrări, unităţile de geniu au fost întărite şi cu militari din unităţi de alte arme, aceste efective schimbându-se din şase în şase luni, iar atunci când a fost nevoie de forţe sporite de geniu pentru realizarea anumitor obiective, periodic au fost trimise pe Transfăgărăşan subunităţi constituite din aproape toate unităţile de geniu din ţară.”, arată Ministerul Apărării Naționale.

La inaugurarea oficială a Transfăgărășanului, în urmă cu 50 de ani, a fost prezent și Nicolae Ceaușescu.

Un amplu reportaj despre Transfăgărășan și povestea celor care au construit drumul a fost realizat de TVR.

Puteți urmări materialul AICI. 

Puteți lăsa comentarii la acest material pe Facebook. 

Foto: Arhivă

Eurial 555 x222
HerasMed (570 x 90 px)