HerasMed (930 x 122 px)

benzina

Ai mașina pe motorină sau benzină? Trebuie să oprești IMEDIAT dacă pățești asta

Ai mașina pe motorină sau benzină? Trebuie să oprești IMEDIAT dacă pățești asta

Citiți și: Cum pornești corect mașina iarna. Cât timp tii contactul pus înainte de a porni motorul

Scotty Kilmer, un cunoscut mecanic auto și popular vlogger, a lansat un avertisment către toți șoferii de mașini pe benzină și motorină.

Mecanicul a atras atenția asupra unei probleme ce poate părea minoră, dar care poate ascunde defecțiuni serioase.

Citiți și: Adio, benzină! Spre ce se îndreaptă industria auto

Conform acestuia, fumul alb persistent din eșapament ar putea fi semnul unei garnituri de chiuloasă defecte – un component esențial al motorului, a cărui deteriorare poate duce la daune severe și costisitoare.

Kilmer a explicat într-un videoclip pe canalul său de YouTube că, deși fumul alb la eșapament poate apărea din cauza condensului pe vreme rece, acesta devine un semnal de alarmă dacă apare constant și în condiții de temperaturi ridicate, scrie playtech.ro.

Garnitura de chiuloasă joacă un rol vital în motor, prevenind amestecul dintre lichidul de răcire și ulei.

Atunci când aceasta este compromisă, lichidul de răcire poate pătrunde în camera de combustie, provocând fum alb caracteristic.

Semnele unei garnituri de chiuloasă defecte:

– Fum alb persistent din eșapament, mai ales pe vreme caldă.

– Motorul se supraîncălzește.

– Pierderea de putere a motorului.

– Ulei albicios – indică amestecul de ulei și antigel.

Ai mașina pe motorină sau benzină? Trebuie să oprești IMEDIAT dacă pățești asta

Kilmer recomandă șoferilor să fie vigilenți și, dacă observă aceste semne, să oprească imediat motorul și să consulte un specialist.

Ignorarea acestei probleme poate duce la distrugerea completă a motorului, iar costurile de reparație ar putea ajunge la sume uriașe.

Costurile și soluțiile pentru reparații

Repararea unei garnituri de chiuloasă este o intervenție complexă și costisitoare, care poate ajunge la aproximativ 4000 de lei, în funcție de modelul mașinii și complexitatea lucrării.

Pentru cei care nu își permit o reparație imediată, există soluții temporare, precum utilizarea unui sigilant de garnitură, însă specialiștii avertizează că această soluție nu trebuie considerată permanentă.

Fumul alb, un semnal de alarmă major

Organizația de asistență rutieră RAC subliniază importanța acestui simptom.

Atunci când lichidul de răcire intră în camera de combustie, acesta se evaporă sub formă de fum alb.

Dacă această problemă este ignorată, motorul poate suferi daune grave, iar reparațiile vor fi mult mai costisitoare pe termen lung.

Așadar, dacă observi fum alb constant din eșapament, mai ales în zilele călduroase, consultă un specialist.

O verificare la timp îți poate salva motorul și te poate scuti de cheltuieli considerabile.

Foto: Descriptiv

555×222 grota rece
HerasMed (570 x 90 px)