930×122 CAPRA 5

autostrada

Criză pe șantier! Ce se întâmplă cu Autostrada Pitești – Sibiu

Criză pe șantier! Ce se întâmplă cu Autostrada Pitești – Sibiu

Citiți și: Nou pe Autostrada București – Pitești!

Lucrările pe cel mai lung și complex tronson al Autostrăzii Sibiu – Pitești, Lotul 3 Tigveni-Cornetu, încep fără supervizare.

După ce CNAIR a anulat licitația pentru desemnarea dirigintelui de șantier.

Citiți și: Pitești. Se pregătesc evenimente inedite în Centru 

Contractul de supervizare, estimat la 100 milioane de lei, a fost blocat în urma descalificării celor trei oferte primite, considerate neconforme.

Anunțul a fost confirmat de Ministerul Transporturilor, prin purtătorul de cuvânt Alin Șerbănescu.

Care a precizat că procedura va fi reluată săptămâna aceasta, dar procesul ar putea întâmpina contestații ce ar duce la întârzieri.

Lotul 3 al autostrăzii, cu o lungime de 37 de kilometri în zona muntoasă, reprezintă o provocare majoră pentru constructorul WeBuild.

Care trebuie să finalizeze proiectul în 45 de luni.

Criză pe șantier! Ce se întâmplă cu Autostrada Pitești – Sibiu

În ciuda dificultății lucrării, inclusiv a construirii unui tunel de 1,7 kilometri și a numeroaselor structuri complexe, licitația pentru supervizare a fost amânată.

În ciuda faptului că la alte tronsoane contractele pentru diriginți de șantier sunt deja funcționale.

Spre exemplu, Lotul 2 Boița-Cornetu beneficiază deja de supervizare printr-un contract de 106 milioane de lei.

Contractul pentru lotul 3 a fost semnat în august 2022.

Iar proiectarea a început oficial la 1 februarie 2023, conform economedia.ro.

Cu o valoare de 5,3 miliarde de lei, tronsonul Tigveni-Cornetu este cel mai dificil din punct de vedere tehnic.

Având acces limitat pentru echipamente și implicând resurse suplimentare.

Fără supervizorul șantierului, construcția riscă să devină un proces lent și costisitor.

Dar CNAIR promite o reluare rapidă a licitației pentru a menține lucrările în grafic.

555×222 deputati- psd
New Profesional Consult 570×90