NOR CURIER 930X122

dacia

A început divizarea Automobile Dacia!

A început divizarea Automobile Dacia!

Citiți și: Dacia, noutăți absolute!

Compania Automobile Dacia SA, care deține activele pe care Renault Group a anunțat că le va desprinde într-o nouă societate destinată producției de motoare, a început divizarea parțială prin desprinderea unei părți din patrimoniu, conform Profit.ro.

În acest sens, va urma o Adunare Generală extraordinară în care se vor întâlni toți acționarii Automobile Dacia.

Citiți și: Prime babane – 500 € de „căciulă”! Să vină banii pentru angajații Dacia!

Aici se va aproba desprinderea unei părți din patrimoniul companiei și transferul către Renault Mecanique Roumanie.

Este vorba despre active care sunt folosite în activități de „cercetare, dezvoltare, producție și comerț cu motoare cu ardere internă și hibride (inclusiv motoare și cutii de viteză)”, mai notează Profit.ro

Compania Renault Mecanique Roumanie există deja pe platforma Mioveni încă din 2006 și se ocupă cu producția de cutii de viteze.

La schimb, acționarii Automobile Dacia vor primi acțiuni în cadrul RMR SRL.

Transferul are loc în contextul reorganizării activității Renault SA, companie care deține Automobile Dacia SA și marca Dacia.

În urma reorganizării va fi înființată o nouă companie care va avea ca activitate principală dezvoltarea și producția de motoare termice și hibride.

Compania va fi înființată prin punerea la un loc a activităților similare ale Renault Group și ale Geely Holding, astfel încât cele două companii vor deține fiecare 50% din noua entitate.

Reamintim că, anunțul oficial privind faptul că Renault Group și chinezii de la Geely au bătut palma a fost făcut la începutul lunii noiembrie.

Sursă: Profit.ro

NOR CURIER 555×222

Comentarii

2 comentarii

  • Cris spune:

    Cum vă puteți imagina că poate exista 50-50?Pai și când nu sunt de acord cu ceva important cum fac ?Dau cu banul ?Mai era vb de o companie care parca avea 10%,Aramco(ceva petrolier parca ,din țări arabe).Și cine credeți că are mai puțin ?Exact,Renault.Dar aia se vând repede la vot și va face chinezu ce vrea…De ce a făcut Renault asta ?Pt că nu-i mai pasă de direcția pe care o ia ind. motoarelor termice.E un sfârșit de epoca,un capăt de drum.Poate uzina de vehicule va mai rezista,fabricând mașini ieftine cu motoare electrice și tehno învechite,derizorii ca sa nu facă concurenta veh Renault cum a fost și încă este cazul cuplului Sandero/Clio ,dar asta mecanica nu cred să aibă viață lunga.Ma gândesc ce planuri are chinezu că nu-l văd după 2035 fabricând motoare aici sa le vanda in China,Turcia , sau America Latina unde poate se vor mai fabrica inca fumegătoare.Piese e obligat să mai fabrice un timp (chiar și motoare întregi) pt service dar nu neapărat acolo.Eu cred că o duce la ei acasă(e mai ieftin de produs acolo și tehno e pusă pe tava de Renault după zeci de ani de cercetare și bani grei cheltuiți;mare lucru nu se mai poate face in domeniu deci nu va fi ecart mare fata de concurenta peste 13 ani mai ales că aproape nimeni nu mai investeste in cercetare pt astea)…Poate vor face la RMR
    motoarele electrice și alte componente pt noile Dacia electrica Made in Romania.Sa nu fim pesimiști dar nici optimiști nu avem motive !Din Suedia ,unde au cumpărat Volvo, nu s-au retras deși tehnologia au copiat-o demult (implementata deja pe mașinile lor de acasa) insa Renault poate vinde oricând partea lui și atunci chiar e semn rau.Sigur nu va mai fi aceeași viață la RMR sub conducere asiatica…Este cam inceputul sf ind auto europene.Chinezu poate cumpăra cat de curând și uzina de veh pt că politica strica tot(sindicatele și politicul din Fr vor demult repatrierea și investiții la ei acasă dar cu ce cost ?Mașini scumpe Made in France care nu vor face fata concurentei marelui Stelantis).Sa vinzi perla coroanei,chiar daca e mai prăfuită așa, e ca vb aia :Renault nici nu știe cât de mic a inceput se devină !

  • Mii Shu spune:

    Se face un joint venture . Pe romaneste se impart firmele 1/2 si fiecare ia 50 % . Ceva asemanator s-a intamplat in Arges . O firma din Arges cu o firma Spania . La final , cca 2 ani , au fost cumparate de un fond de investitii , din Mexic. Totul este ca inainte.

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

EcoMoto 570×90