Cea mai scumpă autostradă din România – traseu de vis prin munți!
Autostrada A8, cel mai costisitor proiect rutier din România, va transforma circulația în regiunea montană, oferind siguranță sporită și un traseu modernizat.
Tronsonul Ditrău – Grințieș, cu o lungime de 37,9 km, va include 19 tuneluri și 63 de viaducte, ceea ce va permite traversarea eficientă a zonelor dificile și va reduce riscul de accidente.
Cel mai lung tronson montan al Autostrăzii A8, de 38 km, va fi atribuit unei asocieri conduse de Dorinel Umbrărescu, pentru 1,2 miliarde de euro.
Reducerea timpilor de deplasare și a congestiei
Noua autostradă va asigura o conexiune rapidă între Harghita și Neamț, oferind șoferilor o alternativă sigură și rapidă față de drumurile actuale.
Peste 57% din traseu va fi subteran sau suspendat, ceea ce va permite o circulație fluentă, indiferent de condițiile meteo.
Prin eliminarea serpentinelor și a zonelor cu trafic intens, această autostradă va reduce semnificativ timpul de călătorie.
Cea mai scumpă autostradă din România – traseu de vis prin munți!
Legături strategice și impact economic
Proiectul va contribui la decongestionarea drumurilor naționale și la dezvoltarea economică a regiunii.
Printre cele mai importante conexiuni pe care le va oferi se numără nodul rutier de la Ditrău, care va asigura legătura cu DN12, și conexiunea cu Lotul 2B Grințieș – Pipirig, facilitând transportul de mărfuri și pasageri.
Termen de finalizare și implementare
Durata lucrărilor este de 54 de luni, din care 14 luni sunt destinate proiectării, iar 40 de luni pentru execuție.
Dacă ordinul de începere este emis în 2025, autostrada ar putea fi finalizată până la sfârșitul anului 2029 sau începutul lui 2030, oferind o infrastructură modernă, esențială pentru dezvoltarea traficului în România.
Sursa: capital.ro