263 x 587 eurial

Apare o nouă taxă împovărătoare!

Ultima zi pentru piteșteni! Termenul limită

Apare o nouă taxă împovărătoare!

Începând cu acest an, „Taxa pe lux” intră în vigoare pentru românii care dețin proprietăți imobiliare sau mașini cu valori considerate de lux.

New Profesional Consult 930 x 122
fngcimm BANNER_IULIE 555×222

Adoptată încă din anul trecut, această taxă a fost reglementată prin lege.

Și va fi aplicată conform prevederilor acesteia.

Potrivit noilor reglementări, persoanele care dețin locuințe cu o valoare mai mare de 500.000 de euro sau autoturisme cu o valoare de peste 75.000 de euro vor fi supuse acestei taxe speciale.

Conform legii, impozitul pe lux este de 0,3% din suma care depășește pragul de 500.000 de euro pentru proprietățile imobiliare și de 0,3% pentru mașinile cu o valoare de achiziție individuală ce depășește 75.000 de euro.

Apare o nouă taxă împovărătoare!

ANAF va începe să trimită înștiințări către persoanele fizice și juridice care se încadrează în aceste criterii, iar acestea vor fi responsabile:

– să calculeze,

– să declare

New Profesional Consult 930 x 122
Eurial 555 x222

– să plătească impozitul la termenele stabilite de lege.

Impozitul pentru proprietăți trebuie achitat până la data de 30 aprilie.

Iar cel pentru autoturisme până la data de 31 decembrie a fiecărui an fiscal.

Deși taxarea mașinilor se aplică pentru o perioadă de cinci ani de la data predării-primirii autovehiculului, impozitul pentru proprietăți trebuie achitat anual.

Rămâne de văzut cum va fi gestionată declararea impozitului în cazul în care proprietățile sunt deținute în cotă-parte.

Aspect care poate influența obligația fiecărui coproprietar de a declara impozitul pentru cota sa de proprietate.

Aceste clarificări sunt așteptate să vină odată cu implementarea efectivă a noii legi.

IMM 930×122
555×222 LA COCOS

Și cu aplicarea acesteia în practică.

New Profesional Consult 570×90
New Profesional Consult 263×587