- Publicat de: Madalina Iordachita
- 29-09-2022, ora 14:04
- Știri, Video
Argeș: Acuzațiile grave continuă: „În câțiva ani de zile vor fi numai gropi”
Argeș: Acuzațiile grave continuă: „În câțiva ani de zile vor fi numai gropi”.
Citiți și: Indemnizații pentru oameni! Cine beneficiazăePitești.ro a luat legătura și cu consilierul local Andrei Scarlat (foto), de la Pro România, cu privire la acuzațiile aduse administrației locale referitoare la modul în care sunt folosiți banii primiți prin programul ”Anghel Saligny” în localitatea Albeștii de Argeș.
Citiți și: Noi investiții majore pentru pacienți la Spitalul Județean Argeș!Reamintim că, în urmă cu câteva zile, consilierii locali Pro România din comuna Albeștii de Argeș ne-au sesizat la redacție despre faptul că, suma primită de la Guvern, prin programul ”Anghel Saligny” este investită în localitate în lucrări de mântuială, pe baza unui proiect cu foarte multe lipsuri.
Și nu este vorba despre orice sumă, ci de 20.000.000,00 lei.
Vezi aici toate articolele realizate pe acest subiect ⬇️:
Argeș: „Nu se respectă proiectul! Asfaltare fără garanție! Bătaie de joc!”
Argeș: „Drumurile noastre toate”. Lucrări de mântuială pe bani grei de la stat
Argeș. Acuzații grave: „Este o mare fraudă! Nu se respectă nimic din proiect.”
„În câțiva ani de zile vor fi numai gropi”
Andrei Scarlat: „În comuna Albeștii de Argeș a început derularea unui proiect de asfaltare a drumurilor comunale. De fapt, acest proiect este o continuare a proiectului din 2018, realizat de către aceeași societate care în perioada 2018-2020 a mai reabilitat câteva drumuri în localitatea Albeștii de Argeș. Deplasându-mă în teren, împreună cu doi colegi de la Pro România, am constatat că de fapt studiul de fezabilitate, pentru că decât pe acesta îl avem pus la dispoziție, nu se respectă.
De exemplu, stratul de balast, care ar fi trebuit să fie de 20 cm, lipsește cu desăvârșire. Se pune doar un strat de piatră spartă, care diferă de la 5-6 cm, până la 15 cm. Menționez că acest strat de balast este foarte important, deoarece asigură drenarea apei și fixarea pietrei. Deci, dacă balastul nu se pune, calitatea asfaltului și rezistența lui vor scădea foarte, foarte mult. Adică, în câțiva ani de zile vor fi numai gropi.
O altă chestiune care mie mi-a atras atenția și îmi pune multe semne de întrebare este faptul că, în ședința din 08.08.2022, ni s-a pus spre votare o hotărâre, hotărârea nr. 34 în care se propune ca „cheltuielile neeligibile impuse de implementarea proiectului de modernizare a drumurilor, precum și cheltuielile de întreținere și/sau reparare se suportă din venituri proprii ale bugetului local.”
„Am mari îndoieli că proiectul se va face așa cum trebuie”
ePitești: Din spusele colegului dumneavoastră, Dragoș Crețu, firma care se ocupă de asfaltare ar fi avut mai multe lucrări în comună.
Andrei Scarlat: „Exact. Nu numai că a lucrat în comună, dar și Curtea de Conturi Argeș a constat niște nereguli la o lucrare făcută de aceeași firmă în valoare de vreo o sută douăzeci de mii de lei. S-a lucrat cu aceeași firmă pentru că s-a considerat că este o continuare a proiectului din 2018. Nu s-a mai făcut nicio licitație, nimic. Firma a început direct să continue lucrările începute atunci.
De aceea am mari îndoieli că proiectul se va face așa cum trebuie. Nu au vrut să ne pună la dispoziție proiectul tehnic, adică să vedem și noi cât trebuie să fie drumul de lat, câte podețe trebuie, câte șanțuri, unde trebuie amplasate. (…)
Plus de-asta, din câte am înțeles, primarul ar fi dat o declarație pe propria răspundere cum că are canalizare și apă băgată pe toate străzile care urmează să fie asfaltate, lucru care nu este adevărat.
Lucrările au avansat, șanțurile s-au betonat, chiar străzi au fost asfaltate, iar canalizarea nu există.”
„Ne batem joc de bani”
ePitești: În total, câte străzi vor fi asfaltate din banii primiți prin ”Anghel Saligny”?
Andrei Scarlat: „15 107 metri liniari urmează să fie asfaltați, adică 24 de străzi.”
ePitești: Și câte dintre acestea nu au canalizare?
Andrei Scarlat: „Păi, din câte știu eu foarte multe. Avem ulița Damu, ulița Dispensarului Veterinar, ulița Mocirlă sunt doar câteva din ele. Vă dați seama că acei locuitori n-ar mai putea fi racordați la canalizare dacă noi o să facem șanțurile din beton, dacă o să punem asfalt, practic ne batem joc de bani.
Plus că proiectul are și o altă problemă. N-a fost prevăzut cu podiști pentru cetățeni. Adică cetățeanului i se face șanț la poartă, dar podișca lipsește. Proiectul nu este prevăzut cu podișcă. Omu e nevoit să-și construiască podișcă din banii lui pe domeniul public sau să improvizeze o podișcă din lemne, din scânduri.”
ePitești: Ce v-a spus primarul când i-ați atras atenția că nu se respectă studiul de fezabilitate?
Andrei Scarlat: „Atât domnul primar cât și inginerul care supervizează lucrările mi-au spus că este mai bună piatra concasată decât balastul.”
„Nu suntem împotriva asfaltărilor, dar nu putem să votăm orice”
ePitești: Când s-a ridicat problema canalizării la votarea proiectului ce vi s-a spus?
Andrei Scarlat: „Ni s-a spus că oamenii au dat o declarație cum că nu mai au nevoie de canalizare. Argumentul ăsta e pueril și nu are nicio valoare. Ordonanța Guvernului specifică clar că se asfaltează numai drumuri care au sistemele de canalizare și apă în curs de finalizare sau finalizate.
Numai noi, cei patru consilieri Pro România ne-am abținut atunci când proiectul a fost supus la vot, pentru că nu avem toate datele și nu ni se pare normal. Nu suntem împotriva asfaltărilor sau reabilitării comunei, dar nu putem să votăm orice.
Nu sunt de acord să asfaltăm străzi care nu au canalizare, nu sunt de acord să plătim din bugetul local reparațiile și să nu ni se acorde garanție. Mi se pare absurd! Constructorul trebuie să-și asume modul în care efectuează lucrările și să dea o garanție destul de mare la câți bani urmează să încaseze.”
Într-un articol viitor vom reveni cu declarația primarului localității Albeștii de Argeș, Gabriel Popa.