- Publicat de: Mădălina Nedelcu
- 16-04-2024, ora 14:56
- Știri
Autostrada Pitești-București intră în reparații capitale! Se va întâmpla!
Autostrada Pitești-București intră în reparații capitale! Se va întâmpla!
Citiți și: Breaking: Accident grav pe Autostrada A1, București – Pitești: Un BMW implicat!Autostrada A1 București-Pitești, prima autostradă construită în România și una dintre cele mai aglomerate artere de circulație din țară, este programată pentru reparații capitale extinse.
Ministerul Transporturilor a aprobat o investiție semnificativă de un miliard de lei, provenită din fonduri bugetare, scrie economedia.ro
Citiți și: Poliție în Pitești, pe autostradă și un drum național! Ce se întâmplăInvestiția va fi destinată reabilitării unui segment de 42 de kilometri, aproximativ o treime din lungimea totală a autostrăzii.
Construită între anii 1967 și 1972, Autostrada A1 București – Pitești a suferit ultima sa reparație majoră între anii 1997 și 2000.
Din mai 2021, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a demarat procedurile pentru expertiza tehnică a sectorului de la Vânătorii Mici până la km 44.
Acum, planurile includ extinderea și modernizarea acesteia, inclusiv lărgirea la trei benzi pe sens.
Detalii despre proiect
Lucrările de reabilitare se vor concentra pe tronsoane situate în județele:
– Giurgiu,
– Dâmbovița
– Argeș.
Segmentul de reparații va începe de la Vânătorii Mici (Giurgiu) și se va întinde până la Căteasca (Argeș), fiind împărțit în trei loturi:
– Lotul 1: 5 kilometri în județul Giurgiu
– Lotul 2: 31 kilometri în județul Dâmbovița
– Lotul 3: Aproape 6 kilometri în județul Argeș
Autostrada Pitești-București intră în reparații capitale! Se va întâmpla!
Durata estimată pentru reparațiile capitale este de 24 de luni pentru loturile din Giurgiu și Argeș, respectiv 48 de luni pentru segmentul extins din Dâmbovița.
Proiectul include decopertarea straturilor asfaltice existente și ranforsarea lor, împreună cu înlocuirea a 34 de podețe deteriorate.
Expertiza tehnică a evidențiat multiple probleme structurale și de suprafață.
Inclusiv degradări datorate oboselii structurii rutiere, fisuri, crăpături și gropi, care afectează atât structura cât și suprafața drumului.
De asemenea, podețele autostrăzii sunt într-o stare avansată de degradare, cu fisuri vizibile și armături corodate.
Proiectul de reabilitare este esențial mai ales pentru eficiența transportului într-una dintre cele mai importante coridoare de trafic din România.
Autostrada A1 este un element vital în rețeaua de transport națională, având un flux zilnic impresionant de autovehicule, comparabil și superior altor secțiuni importante din țară.
Foto: Descriptiv/hotnews.ro