930 x122 grota rece

asirom

ASIROM, OUT DIN SERVICE-URILE DACIA-RENAULT! ACUZAȚII GRAVE

Asirom, out din service-urile Dacia-Renault! Asociaţia Concesionarilor Dacia, Renault şi Nissan din România (ACODAREN), care reuneşte majoritatea service-urilor Dacia, Renault şi Nissan de pe piaţa românească, a reziliat 55 de contracte pe care le avea cu Asirom, noul lider al pieţei asigurărilor RCA, şi aduce acuzaţii grave, într-un comunicat transmis miercuri către News.ro, la adresa firmei de asigurări. Firma Asirom este acuzată că foloseşte aceleaşi metode ca Astra şi Carpatica, asigurători intraţi în faliment, ca de exemplu întârzierea cu lunile a plăţilor către service-uri şi impunerea folosirii unor piese cât mai ieftine pentru reparaţii, de calitate incertă.

Citiți și: Pericol! Rechemare în service pentru noul Dacia Duster 3!

Asirom a devenit în acest an liderul pieţei RCA, ocupând locul lăsat liber de Astra Asigurări, şi avea o cotă de piaţă de 25,8% la finalul lunii martie 2016, potrivit datelor comunicate recent de ASF. Vânzările de poliţe RCA ocupă aproape trei sferturi din portofoliul Asirom. Însă Asociaţia Concesionarilor Dacia, Renault şi Nissan susţine că Asirom, companie controlată de grupul austriac Vienna Insurance Group (VIG), a preluat nu doar clienţii falimentarei companii Astra, ci şi metodele sale.

„Asirom îşi reglează socotelile financiare pe seama service-urilor noastre, nu ne plăteşte facturile, trage de timp pentru a aduna bani din piaţă şi ne creează probleme cu clienţii. Foloseşte aceleaşi metode pe care le-au folosit Astra sau Carpatica.”, acuză directorul ACODAREN, Marius Ghiban.

Citiți și: Banii intră pe card azi! Persoanele care primesc 2619 lei de Sărbători

Asociaţia susţine că metoda folosită de Asirom, pe care au folosit-o anterior Astra şi Carpatica Asig, este de a încheia cu service-ul un contract cu plata despăgubirii la termen, numită decontare directă, dar fără penalităţi pentru nerespectarea termenului de plată. „Odată cu apariţia problemelor de lichidităţi la asigurător, apar şi intârzierile la plata către service, iar ca urmare a lipsei penalităţilor de neplată în contract întârzierile ajung de ordinul lunilor. În tot acest timp, asigurătorul încasează prime de asigurare, reuşind astfel să-şi amelioreze temporar lichiditatea.”, menționează ACODAREN.

Potrivit asociaţiei, altă metodă folosită de Asirom este prelungirea perioadei dintre constatarea şi acceptarea plăţii despăgubirii, iar în prezent asigurătorul are datorii importante şi întârzieri la plăţi către service-uri. “Conform datelor colectate zilele trecute de la membrii asociaţiei, Asirom ne datorează peste 1.300.000 de lei, având întârzieri la plată de ordinul zecilor şi sutelor de zile. În plus, avem peste 100 de maşini în diferite etape de reparaţie care aşteaptă de mult timp acordurile de la Asirom, iar clienţii noştri încep să fie iritaţi de aceste intârzieri. Noi suntem cu mâinele legate, constrânşi de respectarea contractului pe care chiar Asirom nu-l respectă faţă de noi.”, reclamă Marius Ghiban.

Asociaţia acuză Asirom şi de faptul că încearcă să diminueze cu orice preţ valoarea despăgubirii. Astfel, prin platformele de aprovizionare cu piese de schimb impuse de compania de asigurări service-ul ar fi constrâns să comande doar de la anumiţi furnizori, cu preţuri foarte mici. „Calitatea şi originea acestora nu sunt asumate de asigurător. Există cazuri în care aceste piese au origine îndoielnică sau sunt chiar contrafîcute.”, susţine ACODAREN.

Ca o consecinţă, asociaţia a decis să rupă relaţiile contractuale cu Asirom: „Am depus la Asirom notificările de reziliere pentru 55 de contracte ale noastre care mai erau în vigoare. Clienţii Dacia, Renault sau Nissan pot sta liniştiţi dacă au de făcut reparaţii pe o poliţă Asirom. Fără contracte vom putea repara mai repede şi mai bine decât acum! Chiar dacă birocraţia este mai mare, ne ocupăm noi în locul clienţilor, fără costuri suplimentare pentru ei.” Asociaţa îşi asigură clienţii că personalul din service-uri este pregătit şi are la dispoziţie toate formularele necesare şi precizează că legislaţia prevede că păgubiţii RCA sunt liberi să îşi aleagă service-ul fără constrângeri din partea asigurătorului.

ACODAREN, cea mai veche asociaţie de service-uri de marcă din România, reprezintă interesele a 62 de societăţi autorizate de producătorii Dacia, Renault şi Nissan şi are peste 100 de puncte de vânzare şi service la nivel naţional.

Pentru a rezolva problemele de lichiditate ale Asirom, companiile austriece care controlează firma au aprobat luna aceasta o infuzie de capital de 170 de milioane de lei, printr-o majorare de capital la care acţiunile sunt vândute la un preţ dublu faţă de cel nominal, incluzând şi o primă de emisiune. De asemenea, pentru reducerea costurilor, conducerea Asirom a decis recent să taie la jumătate comisioanele plătite brokerilor, prin care se realizează mare parte din vânzările de poliţe în România. (Sursa: http://www.capital.ro/, editarea și titlul: http://epitesti.ro/)

555×222 grota rece
eurial 570×90