263×587 grota rece

Nouă regulă în dezbatere: Ai mașină diesel? Piesa ignorată de șoferi fără de care nu mai treci ITP-ul!

Nouă regulă în dezbatere: Ai mașină diesel? Piesa ignorată de șoferi fără de care nu mai treci ITP-ul!

Șoferii care au eliminat filtrele de particule de pe mașinile diesel ar putea fi obligați, în curând, să le reinstaleze.

Un regulament aflat în dezbatere la nivelul Uniunii Europene prevede condiții mai stricte pentru obținerea certificatului ITP, vizând în mod special emisiile provenite din traficul rutier.

New Profesional Consult 930 x 122
555 X 222 CAPRA

Conform propunerii, autovehiculele diesel care nu mai sunt echipate cu filtru de particule nu vor mai putea trece verificările tehnice periodice.

Asta înseamnă că posesorii vor fi nevoiți să refacă sistemele de filtrare eliminate — o practică frecventă în prezent, din cauza costurilor ridicate, conform tvrinfo.ro.

Filtru de particule – scump, dar esențial

Un filtru de particule nou poate costa și până la 3.000 de euro, sumă pe care mulți proprietari o evită optând pentru înlăturarea completă a sistemului atunci când acesta se defectează.

Totuși, eliminarea acestuia crește considerabil nivelul de poluare urbană.

Filtrul are rolul de a reține funinginea emisă prin evacuare și de a o arde la temperaturi ridicate, proces ce reduce semnificativ particulele toxice.

Însă la rulaj urban, în special după aproximativ 150.000 de kilometri, eficiența sistemului începe să scadă, iar intervențiile devin costisitoare.

Nereguli frecvente în ateliere neautorizate

Potrivit lui Dan Barbu, președintele Patronatului Operatorilor de Service Auto din România, cele mai multe intervenții asupra filtrelor de particule au loc în ateliere neautorizate, unde sistemele de control al emisiilor sunt eliminate fără reglementări.

pizzeria sapori  930 122
555 X 222 CAPRA

Nouă regulă în dezbatere: Ai mașină diesel? Piesa ignorată de șoferi fără de care nu mai treci ITP-ul!

„Dacă reușim să aducem aceste intervenții în zona autorizată, astfel de practici nu vor mai exista. Toate componentele cu care o mașină pleacă din fabrică trebuie să rămână funcționale pe toată durata de viață a vehiculului”, a declarat Barbu.

Poluarea urbană: 60% provine din trafic

Impactul asupra mediului este major.

Oana Neneciu, coordonatoare a unei platforme care monitorizează calitatea aerului, explică faptul că traficul rutier este principala sursă de poluare în marile orașe, contribuind cu aproximativ 60% din totalul emisiilor nocive.

Particulele în suspensie și oxizii de azot sunt generate nu doar de arderea combustibilului, ci și de ridicarea prafului de pe carosabil în timpul deplasării autovehiculelor.

România: un parc auto îmbătrânit și poluant

În prezent, în România sunt înmatriculate aproape 11 milioane de autovehicule, iar din acestea, circa 7 milioane au o vechime mai mare de 10 ani.

Majoritatea nu îndeplinesc cele mai noi standarde de emisii și contribuie semnificativ la deteriorarea calității aerului.

Dacă regulamentul european va fi adoptat, șoferii români vor fi obligați să repare sau să înlocuiască sistemele antipoluare lipsă, altfel riscând să nu mai poată circula legal.

TUNEL 930122 (1)
HerasMed (555 x 222 px)
Eurial 263×587