HerasMed (930 x 122 px)

bmw

Cât costă un plin pentru o Dacia Spring și pentru un BMW

Cât costă un plin pentru o Dacia Spring și pentru un BMW

Citiți și: Dacia pregătește o schimbare majoră în 2025!

Din ce în ce mai mulți români se plâng de cheltuielile pe care le presupune o mașină electrică. Pe fondul creșterilor prețurilor la energie se dovedește că sunt mai rentabile motoarele pe benzină și motorină (n.r. – chiar dacă prețurile la carburanți au crescut cu 50%), arată evz.ro.

Astfel, proprietarii de mașini electrice care, normal, își pun seara mașina la încărcat acasă, depășesc clar plafonul de 255 kWh/lună din OUG de plafonare a prețurilor la energie electrică.

Citiți și: Viața fără UE: Prețuri mai mari și locuri de muncă în pericol

Plinul pentru Dacia Spring, cea mai ieftină mașină electrică de pe piață, care dispune de o baterie cu o capacitate de 27,4 kWh, costă, la liber, 19 lei la Hidroelectrica (0,69 lei/kWh), până la 145 lei la Enel („Enel Fix Relaxat”, 5,30 lei/kWh), minimum 80 lei la EON Energie („E.ON Cool Electric”, 2,93 lei/kWh), 92 lei la RCS & RDS SA („Oferta client casnic”, 3,37 lei/kWh) și 125 lei cu abonament „CEZ Rezidențial” (4,56 lei/kWh).

Plinul Dacia Spring la Engie, cu oferta „Serviciu Universal” costă 127 lei și cu oferta „Ampero Verde eFresh”, 163 lei.

Iar dacă cumva sunteți client We Power Team SRL plinul Dacia Spring ajunge la 304 lei.

Pentru un BMW iX Xdrive50, cu o baterie de 105,2 kWh, plinul făcut acasă pornește de la 72 lei la Hidroelectrica.

Cu „Enel Fix Relaxat” (5,30 lei/kWh) ajunge la 557 lei, cu „E.ON Cool Electric” (2,93 lei/kWh) la 308 lei, cu „CEZ Rezidențial” (4,56 lei/kWh) la 480 lei și la, atenție, 1.169 lei la We Power Team SRL (11,11 lei/kWh).

Pentru orice alt tip de mașină electrică sau ofertă de energie, „plinul” se calculează înmulțind capacitatea bateriei în kWh cu tariful kW-ului din contract.

Specialiștii din energie susțin că acesta este abia începutul crizei din energie, deci prețurile vor continua să crească. Implicit, și la punctele speciale de încărcare. Anul trecut, românii au cumpărat mai multe mașini electrice decât diesel, în premieră. La fel, pe fondul cererii din ce în ce mai mari, prețurile vor continua să meargă doar în sus la punctele de alimentare.

Tensiunea suportată de cablul de încărcare influențează timpul în care indicatorul bateriei ajunge la 100%. Pentru un încărcător cu o tensiune de 220V, poți aștepta și 7 ore, iar unul cu 380V îți va asigura încărcarea completă a bateriilor în 2-4 ore, în funcție de stația de încărcare folosită.

555×222 grota rece
570×90 MAIA