New Profesional Consult 930 x 122

dacia

Dacia „rupe”!

Vânzările Dacia în primele 6 luni ale anului în curs s-au ridicat la 277.885 unităţi, în creștere cu 5,9% faţă de cele înregistrate în perioada similară a anului trecut.

Citiți și: Anunț uriaș despre Dacia Logan

Acest rezultat se explică atât prin succesul modelelor consacrate ale mărcii, Sandero (112.000 unităţi, +1,8% vs. S1 2021) şi Duster (99.000 unităţi, +5,5% vs. S1 2021), cât şi prin performanța comercială înregistrată de noile modele lansate în ultimul an: Spring (20.000 unităţi) şi Jogger (21.700 unităţi).

Dacia este astfel singura marcă europeană din rândul celor mai mari 20 de branduri auto din perimetrul Europa ale cărei vânzări au crescut în primul semestru.

Citiți și: Cât costă un plin pentru o Dacia Spring și pentru un BMW

Dacia îşi menține poziţia a 3-a pe piaţa europeană în clasamentul vânzărilor de autoturisme către clienţii persoane fizice.

SANDERO, CEL MAI VÂNDUT MODEL

Sandero rămâne şi în primul semestru din 2022 cel mai vândut model către clienţii particulari din Europa.

Succesul noilor modele este confirmat de ritmul comenzilor care îl depășește cu mult pe cel al înmatriculărilor, transmite Dacia.

Modelul electric, Dacia Spring, înregistrează, în medie, peste 5.000 de comenzi lunar de la începutul anului 2022. La rândul său, noul model de familie Dacia Jogger, înregistrează peste 50.000 de comenzi în primul semestru 2022.

PE PIAȚA DIN ROMÂNIA

Dacia a înmatriculat în primele 6 luni ale anului 2022 un număr de 16.382 de vehicule pe piaţa din România, în creștere cu 34% faţă de rezultatul înregistrat în semestrul 1 al anului precedent.

Primele 4 poziții din topul celor mai vândute autoturisme din România în această perioadă sunt ocupate de modele Dacia.

Locul 1 este deţinut de Dacia Logan (5.611 unităţi), urmat de Duster (3.892 unităţi), Sandero (2.894 unităţi) şi Spring (2.385 unităţi). Primul model electric al mărcii Dacia s-a impus ca liderul autoritar al segmentului EV din România, deținând peste 50% din totalul vânzărilor de vehicule 100% electrice.

La rândul său, modelul Jogger a cunoscut un start excelent, modelul înregistrând la jumătatea acestui an un număr de 917 unităţi înmatriculate.

În mod remarcabil, în luna iunie, Jogger a devenit al 5-lea model cel mai vândut pe piaţa locală, într-un Top 5 ocupat integral de modele Dacia.

VÂNZĂRI ȘI COTĂ DE PIAȚĂ

Într-un context care continuă să fie puternic afectat de criza sanitară şi de cea a componentelor electronice, Dacia a reușit să-şi majoreze cota de piaţă în perimetrul său comercial cu 0,8 puncte procentuale, până la 3,9%, pe o piaţă în scădere cu 14,6%.

Dacia ocupă poziții pe podiumul vânzărilor către clienţii particulari în România (locul 1), Franţa (locul 2), în Italia (locul 3), în Portugalia (locul 1), în Polonia (locul 3), în Croația (locul 3), în Republica Cehă (locul 3), şi în Ungaria (locul 3). Pe pieţele din Spania şi Belgia, Dacia ocupă locul 4 în acelaşi clasament referitor la vânzările către clienţii persoane fizice. În Germania, Dacia progresează cu 4 locuri faţă de primul semestru al anului trecut, ajungând pe poziţia a 9-a şi înregistrează a 2-a cea mai bună creștere pe piaţa vehiculelor vândute clienţilor particulari.

În afara Europei, Dacia se menține în poziţia de lider de piaţă în Maroc.

Supernova-BTS-RO-External-banner-555x222px

Comentarii

2 comentarii

  • Valentin Stan spune:

    Dacia rupe, rupe Sindicatul, angajeaza oameni pe 1600 de lei pe perioada determinata.

    ps: Spring este Donfeng T1, o productie China!

  • Bau bau spune:

    Dacia rupe și juma de uzina nu mai lucrează sau lucrează la volume minime(cutie de viteze/ckd/motor)….
    Spring(donfeng) costa in China,5000 de euro…aici decontează statul dublu,doar că sunt aduse în România:-))).
    Cred că ați vrut să scrieți…Dacia se rupe!!!!

New Profesional Consult 570×90