930×122 CAPRA 5

alertă

Dacia și Ford, în alertă! 25.000 de oameni, fără slujbe!

Dacia și Ford, în alertă! 25.000 de oameni, fără slujbe!

Citiți și: Atenție, șoferi! Vreme de coșmar! Viscolul lovește crunt, drumuri paralizate!

Sectorul auto din România trece printr-o perioadă de tranziție semnificativă.

Influențată de creșterea salariului minim, cererea tot mai mare pentru forță de muncă calificată, electrificarea industriei auto și criza componentelor din ultimii ani.

Citiți și: Alertă! Dacia Duster 3, rechemată în service!

Deși în prezent sunt peste 230.000 de angajați în industria auto locală, structura forței de muncă s-a modificat substanțial.

Conform datelor centralizate de Ziarul Financiar și Bridge to Information, cele 20 de companii cu cele mai mari reduceri de personal între 2018 și 2023 au înregistrat o scădere de peste 25.000 de angajați.

Dacia și Ford, în alertă! 25.000 de oameni, fără slujbe!

Topul companiilor cu cele mai mari reduceri de personal este dominat de producătorii de cablaje – Yazaki, SEWS și Draexlmaier.

Și cu Leoni anunțând deja două campanii de reducere de personal pentru 2024.

Creșterea salariului minim pe economie a determinat aceste companii să reducă numărul angajaților.

Având în vedere că producția de cablaje necesită forță de muncă ieftină.

În contextul tranziției către vehicule electrice, necesarul de cablaje s-a redus.

Deoarece vehiculele electrice sunt mai simple și producătorii auto optează pentru configurații standardizate.

Totuși, creșterea producției de componente complexe care necesită forță de muncă calificată a dus la o creștere a cifrei de afaceri a sectorului auto.

În 2023, cifra de afaceri a industriei auto din România a atins 33 miliarde de euro, echivalentul a 13% din PIB-ul țării.

Adrian Sandu, secretar general al Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), a confirmat că numărul salariaților din industrie se menține la aproximativ 230.000.

Dacia și Ford, doi dintre principalii jucători din industria auto românească, contribuie de obicei cu un sfert din totalul cifrei de afaceri.

Adică aproximativ 8 miliarde de euro.

Restul cifrei de afaceri este generat de marii producători de componente auto.

Pe lângă adaptarea la creșterea salariului minim și tranziția către electrificare, industria auto din România a beneficiat și de revenirea cererii pe piața europeană pentru vehicule.

Și de o diminuare a crizei componentelor electronice.

Care a afectat puternic industria în 2022.

Aceste schimbări reflectă o reașezare semnificativă a forței de muncă în industria auto din România.

Determinată de noile realități economice și tehnologice.

Și conturează o nouă direcție de dezvoltare pentru acest sector crucial al economiei naționale.

Puteți adăuga comentarii la acest articol pe FACEBOOK, AICI.

Foto: Descriptiv

555×222 deputati- psd
570×90-epitesti PNL