- Publicat de: ePitești
- 21-07-2024, ora 10:57
- Știri, Știri
Decizie majoră! Tot ce trebuie să știi dacă vrei să faci această schimbare
Decizie majoră! Tot ce trebuie să știi dacă vrei să faci această schimbare
Citiți și: Suedia interzice expunerea copiilor la tehnologie. România, urmează exemplul?Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a anunțat că solicitarea anulării portării unui număr de telefon se poate realiza exclusiv de către titularul numărului.
La operatorul la care a solicitat portarea.
Citiți și: Oamenii se tem! De ce le este fricăCu cel puțin 24 de ore înainte de data și ora stabilite pentru finalizarea procesului de portare.
Utilizatorul trebuie să depună cererea de anulare a portării la operatorul unde a solicitat inițial portarea (furnizorul acceptor).
Cererea trebuie depusă cel mai târziu cu 24 de ore înainte de data convenită de utilizator împreună cu operatorul pentru realizarea portării.
După primirea cererii de anulare, furnizorul are obligația de a confirma primirea și procesarea acesteia.
Informând utilizatorul despre statusul cererii de anulare.
Este esențial ca utilizatorii să solicite și să păstreze o dovadă a primirii și acceptării cererii de anulare a portării de către furnizor, conform Juridice.ro.
Decizie majoră! Tot ce trebuie să știi dacă vrei să faci această schimbare
ANCOM recomandă utilizatorilor să discute în prealabil cu operatorul actual.
Informându-l despre intenția de portare.
Acest demers ar putea conduce la o renegociere a contractului deținut.
Și, implicit, utilizatorii ar putea obține oferte mai bune de la operatorul actual și ar putea, încă de la acel moment, să evalueze opțiunile disponibile.
Totodată, utilizatorii pot stabili împreună cu furnizorul acceptor o dată mai îndepărtată pentru efectuarea portării (între 3 și 25 de zile lucrătoare).
Astfel încât să aibă posibilitatea de a transmite la timp o cerere de anulare a portării.
În cazul în care se răzgândesc.
ANCOM încurajează toți utilizatorii să fie atenți la termenele și condițiile aplicabile în procesul de portare și anulare a cererii de portare.
Pentru a evita eventualele neplăceri sau costuri suplimentare.
Este crucial ca utilizatorii să fie informați și să urmeze corect procedurile.
Pentru a asigura o tranziție fără probleme.
Prin această măsură, ANCOM își propune să protejeze drepturile utilizatorilor și să faciliteze un proces de portare transparent și echitabil.
Asigurându-se că aceștia au toate informațiile necesare pentru a lua decizii informate în ceea ce privește serviciile de telecomunicații.