930×122 POSADA 5

consumatori

Avantaj nou la cumpărarea oricărui produs!

Avantaj nou la cumpărarea oricărui produs!

Citiți și: Ireal ce se întâmplă la Carrefour! 1.700 de produse vizate!

Din această lună, în cazul în care constată, în cel mult 30 de zile de la livrarea unui produs, că acesta nu e bun, consumatorul poate beneficia direct de înlocuirea produsului, potrivit unei legi publicate în Monitorul Oficial.

În prezent, consumatorii pot alege între repararea sau înlocuirea produsului.

Citiți și: Lovitură pentru toți oamenii care reciclează: Se întâmplă de mâine

Mai exact, consumatorii vor putea beneficia curând de înlocuirea directă a bunurilor “în cazul în care neconformitatea acestora este constatată la scurt timp după livrare, fără a depăşi 30 de zile calendaristice”.

Avantaj nou la cumpărarea oricărui produs!

Legislația actuală prevede că, atunci când se constată, în cel mult o lună de la livrare, neconformitate unor produse, consumatorii pot să opteze pentru o anumită măsură corectivă. Mai precis, pot alege, cel puțin teoretic, pentru repararea produsului sau pentru înlocuirea lui.

În practică însă, comercianții optează, cel puțin în primă fază, pentru repararea produsului.

Astfel, de multe ori, înlocuirea unui produs defect este dificilă și de durată.

Motivul apariției acestei modificări este că, în situația în care se constată, în maximum o lună de la livrare, că anumite produse sunt neconforme, se consideră, potrivit inițiatorilor, “că bunurile aveau deja un viciu la momentul achiziționării, sens în care, consumatorul trebuie să fie protejat prin înlocuirea acestora”.

Detalii, AICI – UPDATE: E oficial: Dacă un consumator constată o neconformitate în 30 de zile de la livrare, produsul va trebui înlocuit de comerciant

Kaia 555×222
570 X 90 POSADA 3