- Publicat de: Mădălina Nedelcu
- 24-04-2024, ora 11:02
- Știri
Gigantul Sephora, postare scandaloasă despre Pitești!
Gigantul Sephora, postare scandaloasă despre Pitești!
Citiți și: Haos în trafic: Camion răsturnat lângă Argeș MallSephora România a ales să anunțe deschiderea unei noi locații în Argeș Mall, într-un mod total neinspirat.
Citește și: Doliu în România! S-a stins o mare legendă
Citiți și: Exclusiv/ Pitești: Două puștoaice s-au luat la bătaie la Argeș MallPentru a promova noul magazin, compania a postat o reclamă controversată, pe pagina oficial de Facebook, ce face indirect aluzie la teribilul Experiment Pitești.
Citește și: Arbitru piteștean la Euro 2024
În după amiaza zilei de ieri, reprezentanții au făcut o postare pe pagina de Facebook, cu o fotografie cu dungi alb și negru pe care scria:
„Pitești, am auzit că îți plac dungile”, conform adevarul.ro.
Postarea-reclamă face asociere jignitoare cu închisoarea Pitești, recunoscută pentru teribilul Experiment Pitești, cel mai mare și mai intensiv centru de reeducare din România.
Gigantul Sephora, postare scandaloasă despre Pitești!
La puțin timp după publicarea reclamei, în urma zecilor de reacții negative, reprezentanții Sephora România au ales să o șteargă de pe contul de Facebook.
Citește și: Dacia, noutăți absolute
Maria Axinte, președinta Fundației Memorialul Înschisoarea Pitești, reacție dură
„Sephora România deschide în curând un magazin în noul mall din Pitești și se adresează piteștenilor astfel:
”Pitești, am auzit că îți plac dungile”.
Această campanie este, evident, centrată pe subiectul binecunoscut al închisorii de la Piteşti.
Doar că piteştenii ştiu mai bine şi au taxat acest derapaj, iar comentariile pe pagina companiei de Instagram nu au întârziat să apară.
Deşi ne bucurăm să vedem că, atât închisoarea cât şi Fenomenul Piteşti au devenit subiecte discutate la nivelul publicului larg, încercarea de a face din acest subiect o „glumiță” într-o campanie de marketing, este o ofensă adusă victimelor Fenomenului Piteşti, activității fundației noastre şi eforturilor care se fac pentru ca publicul să cunoască cu adevărat realitățile dictaturii comuniste în România. (…)
„În acelaşi timp, ne bucurăm să observăm că publicul este tot mai informat şi mai conştient de importanța acestui subiect pentru România.
Subiectul este mult prea grav pentru a fi tratat atât de superficial.
Şi pentru că echipa Sephora nu pare atât de bine informată nici în ce priveşte istoria, nici memoria, o invităm la o vizită de documentare la Memorialul Închisoarea Pitești.
Este necesară, credem noi”, spune Maria Axinte, conform sursei citate.
Maria Axinte a criticat dur și faptul că Sephora România a decis să șteargă postarea de pe Facebook, după criticile primite:
„Credem că o astfel de abordare e periculoasă. Mai grav este că Sephora a şters postarea şi a declarat că aceasta nu are nicio legătură cu evenimente petrecute in Pitești. Ceea ce arată lipsa de sensibilitate la istoria locală, cu ecou pe plan internațional. Nu ne putem preface că nu s-a întâmplat nimic, este vorba de victime ale unei violențe ieșite din comun. Nu putem face glumițe fără să ținem cont de locul unde facem asta. Pe Instagram li s-a atras atentia ca această abordare nu ar fi fost posibilă la Auschwitz”, adaugă președina Fundației.
Despre Experimentul Pitești
Experimentul Pitești (sau Fenomenul Pitești) a fost pus în practică la Penitenciarul Pitești, în scopul „reeducării” deținuților politici, un eufemism pentru spălarea pe creier.
Experimentul s-a desfășurat în perioada anilor 1949-1952.
Experimentul Pitești a fost terminat în septembrie 1951 imediat după înlăturarea din fruntea Partidului Muncitoresc Român a comuniștilor extremiști – facțiunea moscovită, Ana Pauker, Teohari Georgescu și Vasile Luca – de către noua linie a desprinderii de Moscova sub conducerea lui Gheorghe Gheorghiu-Dej.
Acest experiment poate fi redus la o scuză pentru administrarea unor bătăi și torturi brutale, administrate zilnic cu scopul de a „reeduca total” deținuții politici, majoritatea studenți, membri în grupări interzise de comuniști ca Partidul Național Țărănesc și Partidul Național Liberal, precum și cei inspirați de Garda de Fier sau membri sioniști ai comunității evreiești din România.
Esența metodei folosite la Pitești este transformarea victimelor în călăi, tortura putând fi apreciată drept un simplu mijloc, nu un scop, potrivit wikipedia.ro.
Foto principal: Descriptiv/forbes.ro
Sursă și foto 1 articol: adevarul.ro
Foto 2 articol: simpozionstaniloae.ro