- Publicat de: ePitești
- 17-06-2024, ora 9:51
- Știri, Știri
Legea e clară! Ce pățești dacă spargi un produs de pe rafturile din supermarket
Legea e clară! Ce pățești dacă spargi un produs de pe rafturile din supermarket
Citiți și: Pitești. E ofertă la gândaci la Lidl! Imagini scandaloase filmate în această seară!Dacă te-ai aflat vreodată într-o situație neplăcută în care ai spart sau deteriorat un produs de pe rafturile supermarketurilor precum Lidl, Kaufland, Mega Image, Auchan sau altele, este important să știi ce pași trebuie să urmezi.
Potrivit dailybusiness.ro, procedurile și responsabilitățile variază în funcție de politica fiecărui retailer și de circumstanțele în care s-a produs incidentul.
Citiți și: Obligatoriu în toate magazinele! Noua regulă care schimbă totCe trebuie să faci dacă spargi un produs în supermarket
Accidentele se pot întâmpla oricui, fie din neatenție, fie din cauza nerespectării de către comerciant a măsurilor de siguranță pentru produsele fragile.
În acest context, responsabilitatea poate fi împărțită sau poate reveni în totalitate comerciantului. Iată ce trebuie să știi:
Legea impune ca raioanele cu produse fragile să fie dotate cu măsuri suplimentare de protecție pentru prevenirea accidentelor.
Printre aceste măsuri se numără distanța minimă între rafturi, care trebuie să fie:
– 1,4 metri pentru suprafețe de până la 100 m²;
– 1,6 metri pentru suprafețe de la 100 până la 150 m²;
– 2 metri pentru suprafețe de la 150 până la 400 m²;
– 2,5 metri pentru suprafețe de peste 400 m².
Legea e clară! Ce pățești dacă spargi un produs de pe rafturile din supermarket
În plus, raioanele, cum ar fi cel de băuturi, trebuie să fie echipate cu bare speciale pentru stabilizarea produselor.
Pașii de urmat în cazul unui accident
– Informarea personalului: Dacă ai spart un produs, primul pas este să informezi personalul magazinului.
Dacă raionul nu era echipat cu măsurile de siguranță necesare, cum ar fi barele de protecție, nu vei fi responsabil pentru plata produselor deteriorate.
– Solicitarea cărții de reclamații: Dacă nu ajungi la o înțelegere cu personalul magazinului, cere cartea de reclamații și descrie în detaliu cum s-a produs incidentul.
În acest mod, vei putea să îți protejezi drepturile și să clarifici responsabilitățile.
Responsabilitatea clientului
Dacă măsurile de siguranță au fost respectate de către magazin și accidentul a avut loc din vina ta, doar în acest caz vei fi tras la răspundere și vei fi obligat să plătești pentru produsul deteriorat.
Asigură-te că incidentul este bine documentat și că personalul magazinului urmează procedurile corecte.
Foto: Descriptiv/dailybusiness.ro