New Profesional Consult 930 x 122

constantin stroe

Povestea neștiută de la Dacia Mioveni: O Uzină fără viitor?!

Povestea neștiută de la Dacia Mioveni: O Uzină fără viitor?!

Citiți și: Probleme la Uzina Dacia!

După 1989, multe companii mari românești au intrat în declin.

Totuși, Dacia a supraviețuit mai ales datorită unui om care și-a dat seama că trebuie adus la Mioveni un investitor străin capabil să ajute la crearea unei mașini moderne și fiabile.

Citiți și: Ultima oră! Acesta este angajatul care a murit la locul de muncă!

Acest om a fost Constantin Stroe, un vizionar care a reușit să transforme Dacia dintr-o uzină aflată în pragul colapsului într-un simbol al succesului auto românesc.

Negocierile cruciale ale lui Stroe

Constantin Stroe a purtat discuții cu opt mari companii auto, printre care și Audi, pentru a găsi un investitor potrivit.

Negocierile au fost complicate, dar Stroe a reușit să atragă interesul marilor jucători din industrie.

De exemplu, discuțiile cu Audi au durat șapte luni.

În acest timp Dacia a demonstrat capacitatea de a adapta un motor modern la propriile vehicule, impresionându-i pe nemți.

Cu toate acestea, Audi a decis în final să nu investească în România.

Renault: Partenerul salvator

Renault ar fi putut veni la Dacia cu 8-9 ani mai devreme, însă evenimente precum mineriada din 1991 i-au speriat pe francezi.

În acea perioadă, Renault era interesată de Skoda, care a fost preluată de grupul Volkswagen.

Totuși, Stroe a continuat să caute soluții și, în 1999, Renault a semnat contractul de privatizare pentru Dacia, datorită insistențelor și viziunii lui Constantin Stroe.

Stroe știa că Dacia nu putea supraviețui fără schimbări majore și a insistat pe necesitatea dezvoltării unui model nou.

Modelul Dacia Nova, deși nu perfect, a fost un prim pas important.

„Stroe știa că Dacia trebuie să lanseze Nova. Dacia Nova nu era o mașină completă, dar Stroe a spus așa: noi NU suntem nemți, suntem români, și oricât am încerca nu vom reuși să scoatem mașina perfectă pe piață. O scoatem așa, bună-rea și o rezolvăm din mers”, povestește Nicolae Badiu, potrivit hotnews.ro.

O Uzină fără viitor?

Primele impresii ale echipelor de audit franceze au fost că Dacia era o uzină fără viitor.

Povestea neștiută de la Dacia Mioveni: O Uzină fără viitor?!

„Eu nu aveam cum să înfloresc realitatea, pentru că acesta era adevărul”, a mărturisit Constantin Stroe.

Cu toate acestea, Dacia a reușit să treacă de o producție anuală de 100.000 de unități în 1997 și 1998 și să dezvolte modelul Nova, care a demonstrat că românii pot construi un automobil nou de la zero.

Viziunea lui Stroe pentru viitor

Stroe a jucat un rol esențial și în deschiderea centrului tehnic RTR de la Titu, inaugurat în 2007, și în atragerea producătorilor de componente auto în zona Argeșului. Aceste realizări au contribuit semnificativ la dezvoltarea industriei auto din România.

Moștenirea lui Constantin Stroe

Constantin Stroe a fost un negociator excelent, un lider respectat și un vizionar care a transformat Dacia.

A reușit să convingă sindicatul să accepte restructurări masive și a menținut o relație strânsă cu Renault și oficialii români de rang înalt

„Dacă în anii ’90 domnul Stroe nu ar fi bătut la porțile tuturor producătorilor auto mondiali, este foarte probabil ca noi să nu fi fost azi aici”, spunea Francois Fourmont, unul dintre cei mai eficienți directori Dacia.

Constantin Stroe a fost omul care a salvat Dacia prin determinarea și viziunea sa.

A reușit să transforme uzina Dacia dintr-o unitate considerată fără viitor într-un simbol al succesului auto românesc, prin atragerea Renault și dezvoltarea unor modele de succes.

Moștenirea lui Constantin Stroe continuă să inspire și să influențeze industria auto din România.

Sursa: hotnews.ro

555 X 222 CAPRA

Comentarii

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

570 X 90 CAPRA 3