- Publicat de: Mihaela Grigorescu
- 19-08-2024, ora 8:27
- Știri, Știri
Schimbare majoră pe șosele de mare viteză! Ce se întâmplă pe șantierul autostrăzii Pitești-Sibiu
Schimbare majoră pe șosele de mare viteză! Ce se întâmplă pe șantierul autostrăzii Pitești-Sibiu
Citiți și: Încă un sector important de autostradă se deschide circulației luni!În contextul dezvoltării rețelei de autostrăzi din România, se derulează și lucrări extrem de complexe, precum realizarea tunelurilor forate.
Un exemplu notabil este tunelul aflat în construcție lângă Curtea de Argeș, punctează hotnews.ro.
Citiți și: Noua autostradă, în mâinile lui Umbrărescu: Drumul care străbate munții, realitateAre o lungime de 1,35 km. Informații și AICI.
Acesta va dispune de două galerii separate, fiecare prevăzută cu câte două benzi de circulație. De asemenea, cel mai lung tunel planificat în țară va măsura aproape 3 km.
În prezent, România are doar un singur tunel funcțional pe autostradă, mai transmite sursa citată.
Este un segment de 340 de metri la Săliște, pe A1 Sibiu – Orăștie.
Totuși, acesta nu este forat, ci a fost realizat prin metoda cut & cover, adică dealul a fost excavat complet, s-a construit o structură casetată.
Iar apoi a fost acoperită cu pământ pentru a reconstitui relieful original.
Primul tunel clasic pe o autostradă românească – forat integral printr-un deal sau munte – este în curs de execuție pe autostrada A1 Sibiu – Pitești, pe Secțiunea 4, între Tigveni și Curtea de Argeș.
Acesta va avea două galerii separate, fiecare dotată cu două benzi de circulație și o bandă de urgență.
Conform planurilor oficiale aprobate (Studii de Fezabilitate și Proiecte Tehnice), în următorii 10-20 de ani se estimează construirea a nu mai puțin de 73 de tuneluri, care vor transforma semnificativ infrastructura rutieră a țării.
Puteți lăsa comentarii la acest articol pe FACEBOOK, AICI