- Publicat de: admin
- 6-07-2009, ora 11:58
- Știri
Richitene, inchide lumina si te du!
Pentru cei care inca mai dau banii pe ziare, probabil ca informatiile pe care le vom prezenta mai jos sunt cunoscute deja. Ceea ce veti citi in ultima parte a materialului, reprezinta o informare oficiala oferita de conducerea SC Termoficare 2000 SA, cu „actiunile intreprinse de autoritatile publice locale pentru asigurarea acontinuitatii functionarii sistemului de termoficare din Pitesti”. De fapt, este doar un material prin care cei de la Termoficare incearca sa se spele pe mainile imputite de falimentul societatii. Tot destinul a fost impotriva lui Iulian Richiteanu: ba datoriile istorice cu care a fost preluata societatea de la S.C. Termoelectrica S.A. Bucureşti, ba tevile prea vechi si cu lungimi prea mari, ba numarul mare de consumatori, ba numarul in scadere de consumatori, ba diferenta de pret dintre ceea ce vinde si ceea ce produce Termoficarea, ba legile, ba pitestenii, ba….Numai Richiteanu si ai lui NU. Este adevarat ca toate au avut un anume impact in ajungerea in faliment a societatii. Cand veti citi insa cele de mai jos, aveti in vedere un aspect. In 2002, datoriile istorice cu care a fost preluata Termoficarea, au fost sterse de guvern. Din 2002 pana acum, managementul societatii nu a facut decat sa adune pierderi de 2400 miliarde lei vechi! Acest aspect a fost omis cu premeditare, pentru ca de fapt, aceasta informare nu se doreste decat a fi un material prin care se incearca transmiterea mesajului ca nici autoritatile locale, nici consilierii locali si nici conducerea societatii, in frunte cu Richiteanu, nu au vina prea mare in ceea ce s-a intamplat. Ba bine ca nu, domnilor! E bine sa fii un consilier local care doar ridici mana ca o masina, votand fie impotriva, fie pro, dupa interesele proprii. E bine sa dai vina pe ce este afara, ca sa nu se vada jegul din camara. Incompetenta maxima a dus la lipsirea pitestenilor de un lux…cotidian. Apa calda. Dar nu este vorba numai de atata lucru. Din cauza geniul managerial al lui Richiteanu, o gramada de bani au fost ingropati, o alta mare gramada s-au bagat in acoperirea diferentei de tarif. Iar acesti bani au fost bagati din bugetul Pitestiului. Asadar, e o minciuna gogonata ca pitestenii platesc mai putin la factura la energie termica. O platesc integral, ba chiar si mormanul de bani bagat in buzunare de maharii de la Termoficare, fie si daca ar fi sa ne referim doar la salarii si la prime. Ca sa nu mai spunem ca, la mijoc, sunt acum active ale societatii care trebuie vandute astfel incat cei inscrisi la masa credala sa isi recupereze datoriile. Iar CET Nord este la fel de atractiva imobiliar precum unui calator o sticla de apa tinuta la gheata in desert! Iar CET Nord este doar unul dintre aceste active. Active care sunt ale societatii. Iar daca pasivele sunt puse in carca pitestenilor, si activele ar fi tot ale lor, nu? Sunt interese la tot pasul, oameni buni!
Hai cu teava!
Au venit bani in mai multe randuri pentru modernizarea sistemului de termoficare. Pentru Richiteanu si ai lui, nu a contat decat banul. Asa se face ca aproape in totalitate, fondurile au fost ingropate in magistrale, in reteaua primara, cea care, pentru ca pierderile sa fie reduse, trebuia eliminata de mult din sistem. Logic si economic vorbind. Insa, atunci cand ai o groapa si vrei sa sugi de la țâța statului, reteaua asta primara este ca un transfer direct in cont. S-a plans presa, s-au plans cetatenii, s-a plans Pendiuc de calitatea lucrarilor. Plansul a ramas de noi, ca banii i-au luat baietii destepti. Cine a mai verificat cum s-au aruncat banii? Nimeni. Un exemplu elocvent a fost dat totusi despre cum s-a dat cu banul catre cine trebuie: fostul consilier local liberal Narcis Sofianu. Baiatul si-a scos bani frumosi dintr-o afacere cu tevi. Omul era in opozitie, si totusi a scos bani frumosi din afacere, doar a votat pentru investitiile propuse. Or, daca a luat partea opozitia, va dati seama ce a fost la cei care au impartit cascavalul! In Romania, cel mai bun afacerist nu este cel care reuseste in piata libera, ci cel care s-a ancorat bine in structurile statului. Pentru ca, din acel moment, se umple de bani. Cu statul faci afaceri si cand iti pui o masea, si cand o lasi pe cea de alaturi sa se carieze, si cand o scoti. Ba si dupa ce esti stirb scoti bani, pentru ca, nu-i asa, esti la stat. Deci, nu e nicio problema. Se vor scoate bani sau se vor obtine terenuri si de pe urma acestui faliment, se vor mai prapadi niste bani pentru noul serviciu, pe care, ghiciti ce, il va conduce tot Richiteanu, si tot asa, pentru orice rahat pe care il produce un sef de la stat, se mai scoate un banut.
Cloaca cu prosti, dar cu buzunare largi la haine
Mi-aduc aminte cand primarul Pendiuc sustinea ca la Termoficare este o cloaca de incompetenti. Cloaca a lasat-o in pace, deci are si el marea sa vina. Mi-aduc aminte de consilieri locali care au sustinut acelasi lucru, dar la sedintele de AGA au aprobat tot ce cereau acesti incompetenti. Domnilor, sa va fie macar jena. Cred ca v-ar durea, ca la voi este o simtire pe care nu o cunoasteti…Altfel, cum mama naibii, a fost tinut pe acest post de sef un om precum Iulian Richiteanu. Cum dracu a putut sa ramana sef un ins a carui societate- autonoma- se ingrasa pe patul de moarte cu bani de la stat si de la pitesteni? O fi chiar singurul specialist din Arges in domeniu acest Richiteanu? Nu ar fi problema nici daca ar fi asa. Decat un specialist din asta, mai bine un amator. Macar pe ala il putem ierta, ca e sarac cu duhul. La Richiteanu, nu stiu cum se face, dar incompetenta asta s-a desfasurat pe banii oamenilor. Adica, pentru asta nu a fost incompetent, sa faca magarii. Este un om cu adevarat profesionist totusi, care se integreaza asa de bine in tiparul smecherilor de Romania. Daca e asa de bun totusi, de ce dracului a dus societatea in faliment? Daca e un asa profesionist, de ce nu a avut macar o interventie prin care sa transmita ceva oamenilor, sa raspunda la intrebari. Unde s-au dus banii primiti, de ce, intr-un deceniu, nu a fost in stare sa vina cu o strategie de modernizare adevarata, nu ca sa pape bani? De ce, in 10 ani, nu i-a trecut prin cap sa introduca aceste centrale de cartier sau de blocuri, pentru a scapa de pierderile enorme de pe magistrala? De ce au fost bagati banii in magistrale si nu in retelele secundare? De ce nu isi da demisia, ca un impotent ce e in ale managementului? Suntem de acord pana la urma si cu ideea ca Termoficare 2000 nu ar putea sa mearga vreodata pe profit- cu toate ca asta e o miniciuna, pentru ca altfel nu si-ar mai fi aratat interesul firme serioase in domeniu din strainante- dar macar sa nu fie un sac fara fund, si sa fie reduse pierderile cat mai mult?
De ce nu se face un audit obiectiv?
De ce nu s-a facut nimic? Pentru ca au fost interese, pentru ca acolo sta o sleahta de imbecili care nu consuma decat bani. Sunt money-fagi. Richitene, fa un lucru bun, acum, cand suntem in rahat, si pleaca, tata! Iar consilierii locali, care tot vin azi in sedinta, poate, inainte sa aprobe constituirea unei noi societati, deschid gura si vor cere un audit extern, de la o firma din strainatate, la SC Termoficare 2000 SA. Nu ca s-ar mai putea face ceva, dar macar, poate asa, vor fi create conditii ca, in conformitate cu Legea Falimentului, sa plateasca cineva, cinenva din conducere, si nu doar pitestenii!
In continuare va oferim si perla Termoficarii, ca sa intelegeti de ce nesimtitii- pentru ca se mai si lauda ca au depus toate eforturile- ar trebui sa plece, nu sa oblige pitestenii sa stea in jeg!
Preocupările pentru asigurarea continuităţii funcţionării sistemului de termoficare din municipiul Piteşti au făcut obiectul unor hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Piteşti încă din anul 1999. Astfel, prin HCL nr.177 s-a aprobat asocierea R.A. Regotrans cu un agent economic pe activitatea de termoficare. Urmare derulării procedurii de asociere, a fost acceptată oferta S.C. Dalkia Romania S.R.L.. Contractul de asociere nu a fost însă încheiat, Consiliul Local al Municipiului Piteşti pronuntându-se pentru sistarea discuţiilor cu acest agent economic.
Prin H.C.L. nr. 28/17.02.2000, R.A. Regotrans Piteşti s-a reorganizat începând cu data de 01.07.2000, fiind divizată în patru societăţi comerciale:
S.C. Termoficare 2000 S.A.
S.C. Apă Canal 2000 S.A.
S.C. Publitrans 2000 S.A.
S.C. Salubritate 2000 S.A.
Prin H.C.L. nr. 220/20.06.2000 se aprobă „Strategia de modernizare şi reabilitare pe termen mediu şi lung a sistemului de termoficare din Municipiul Piteşti”;
Prin H.G.R. nr. 104/07.02.2002, CET Sud I, CET Găvana şi reţeaua primară de transport agent termic au fost transmise fără plată din domeniul privat al statului şi din patrimoniul S.C. Termoelectrica S.A. Bucureşti, în domeniul public al Municipiului Piteşti.
Prin O.G. nr. 78/2002, art. 2, activele şi pasivele aferente Sucursalei Electrocentrale Piteşti au fost preluate în evidenţele contabile ale societăţii locale nou înfiinţate.
Prin H.C.L. nr. 172/14.08.2002 s-a aprobat Protocolul de predare – preluare prin care CET – urile au fost transmise în administrarea S.C. Termoficare 2000 S.A., procedându – se la unificarea activelor şi pasivelor înregistrate în evidenţa contabilă a S.C. Termoficare 2000 S.A. la 31.05.2002, cu cele înregistrate în evidenţa contabilă a Sucursalei Electrocentrale Piteşti la 31.05.2002, obţinând o singură evidenţiere a acestora.
La data preluării, CET-urile înregistrau datorii către S.C. TERMOELECTRICA S.A. în sumă de 50.011 mii lei (500,11 miliarde lei vechi).
În perioada 2001-2005 a fost elaborată o serie de studii de fezabilitate care au stat la baza strategiilor de dezvoltare ale serviciului, precum şi la accesarea unor fonduri de la guvern şi care au avut ca obiect: soluţii eficiente de alimentare, transport şi distribuţie a căldurii în municipiul Piteşti, modernizarea şi reabilitarea sistemului de termoficare din municipiul Piteşti, realizarea unei centrale de cogenerare în cartierul Trivale din municipiul Piteşti, eficientizarea funcţionării CET Piteşti Sud prin creşterea producţiei anuale de energie electrică în cogenerare, realizarea unei centrale de cogenerare pe locul actual al CET Găvana, racordarea CET Piteşti Sud la sistemul naţional de transport al gazelor naturale, etc.
Prin H.C.L. nr.335/28.09.2005, precum şi H.C.L. nr.161/03.05.2006, HCL nr.288/31.08.2006 şi H.C.L. nr.93/28.03.2007 s-a aprobat derularea investitiilor pentru retehnologizarea, modernizarea si dezvoltarea sistemului centralizat de producere si distributie a energiei termice din municipiul Pitesti prin S.C. Termoficare 2000 S.A. Pitesti.
Totalul investiţiilor a fost în sumă de 62.783.000 lei, realizându-se lucrări de modernizare şi reabilitare insuficiente pentru reabilitarea întregului sistem de termoficare şi reducerea pierderilor.
Prin H.C.L. nr.412/28.11.2006 se aprobă realizarea in municipiul Pitesti a obiectivului de investiţii Centrală de Cogenerare în cartierul Trivale, pe un teren care a intrat în patrimoniul public prin H.G.R. nr.41/2006 privind reglementarea situaţiei juridice a unor terenuri, a unor imobile, situate în municipiul Piteşti, judeţul Argeş.
Prin H.C.L. nr. 456/07.12.2006 se aprobă „Strategia privind serviciul de alimentare cu energie termică în sistemul centralizat al Municipiului Piteşti”, în care este prevăzută realizarea obiectivului de investiţii “Centrală de cogenerare în cartierul Trivale, Municipiul Piteşti”.
Prin H.C.L. nr.37/30.01.2007 s-a aprobat procedura pentru desemnarea operatorului economic în vederea asocierii cu Consiliul Local al Municipiului Piteşti în scopul realizării proiectului “Centrală de cogenerare în cartierul Trivale, Municipiul Piteşti”.
Procedura aplicată a fost cea de dialog competitiv iar la aceasta au participat firme din tara si din strainatate printre care amintim:
-SC Electricom SA Bucuresti
-Asociaţia SC Contrax CO SRL Bucuresti + Kawasachi Gas Turbine Sojitz Europe Germania
-Consorţiul D. Dundee Investment Ltd si Ludan Engineering Co Ltd.
În conformitate cu procedurile legale procedura de dialog competitiv a cuprins 3 etape.Adjudecarea licitaţiei s-a făcut in data de 09.08.2007, ofertantul câstigător fiind Consorţiul D. Dundee Investment Ltd si Ludan Engineering Co Ltd.
A fost depusă contestaţia nr.81/20.08.2007 de către Asociaţia SC Contrax CO SRL Bucuresti Kawasachi Gas Turbine Sojitz Europe Germania la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor impotriva rezultatului comunicat de către Consiliul Local Pitesti privind desemnarea ofertantului câstigător respectiv Consorţiul D. Dundee Investment Ltd si Ludan Engineering Co Ltd. În vederea soluţionării contestaţiei în cauză s-a emis decizia CNSC nr.2540/381C7/2940 din 10.10.2007.Impotriva acestei decizii SC Contrax Co SRL a formulat plângere care a fost soluţionată de CURTEA DE APEL PITESTI – SECŢIA COMERCIALĂ SI CONTENCIOS ADMINISTRATIVSI FISCAL, care prin decizia nr. 1293/R/C din data de 14.12.2007 a desfiinţat decizia CNSC si a transmis cauza spre soluţionare la CNSC. Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a admis contestaţia formulată de Asociaţia SC Contrax CO SRL Bucuresti + Kawasachi Gas Turbine Sojitz Europe Germania si a dispus anularea procedurii de atribuire în cauză.
Ulterior acestei decizii, Consiliul Local al Municipiului Pitesti a a promovat hotărâri de consiliu local pentru reluarea procedurilor legale de realizare a Centralei de Cogenerare, acestea fiind:
-Prin H.C.L. nr.21/17.07.2008 s-a aprobat Strategia serviciului de alimentare cu energie termică în sistem centralizat al municipiului Piteşti in care, la punctul 2.2 este prevăzută realizarea obiectivului de investiţii “Centrală de cogenerare în cartierul Trivale, Municipiul Piteşti.
-Prin H.C.L. nr 56/17.07.2008 s-a desemnat un colectiv de coordonare şi supervizare pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice pentru realizarea obiectivului “Centrală de cogenerare în cartier Trivale, municipiul Piteşt;
-Prin H.C.L. nr.98/28.08.2008 s-a aprobat Studiul de fundamentare a deciziei de concesiune de lucrări publice pentru realizarea obiectivului „Centrală de cogenerare în cartierul Trivale, municipiul Piteşti.
-Prin H.C.L. nr. 99/28.08.2008 s-a aprobat documentaţia pentru desemnarea operatorului economic în vederea atribuirii contractului de concesiune de lucrări publice (proiectare, construire, operare şi întreţinere) pentru realizarea obiectivului „Centrală de cogenerare în cartierul Trivale din municipiul Piteşti, judeţul Argeş”.
Prin H.C.L. nr.113/28.08.2008 s-a avizat promovarea procedurilor de organizare şi derulare a delegării gestiunii serviciului public de alimentare cu energie termică în municipiul Piteşti,
Prin H.C.L. nr.114/28.08.2008 s-a aprobat Studiul de oportunitate pentru fundamentarea şi stabilirea soluţiilor oportune de delegare a gestiunii serviciului de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în municipiul Piteşti,
Prin H.C.L. nr.219/06.11.2008 s-a aprobat documentaţia de atribuire a contractului de delegare a gestiunii serviciului de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice în municipiul Piteşti, cu completările şi modificările ulterioare.
A fost depusă o singură ofertă de către operatorul economic GDF SUEZ ENERGIE SERVICES, acesta fiind declarat eligibil. În prezent se analizează de către comisia de evaluare oferta tehnico-financiară, proiectul de contract.
Prin H.C.L. nr. 3/20.01.2009 se aprobă „Acordul de reeşalonare“ a unor creanţe ale S.C. Termoficare 2000 S.A. şi împuterniceşte Primarul Municipiului Piteşti să semneze, în numele şi pentru consiliul local, Acordul de reeşalonare, precum şi contractul de ipotecă prevăzut în anexa nr. 4 la Acordul de reeşalonare.
Prin H.C.L. nr. 26/29.01.2009 se aprobă Studiul de fezabilitate pentru reabilitarea sistemului de termoficare din Municipiul Piteşti în anul 2008, actualizat pentru anul 2009, precum şi participarea Primăriei Municipiului Piteşti la Programul naţional pentru creşterea eficienţei energetice şi utilizarea surselor regenerabile de energie în sectorul public, pentru anii 2009 – 2010, aprobat prin Ordinul Ministerului Economiei nr. 1227/22-06.2009. În baza documentaţiei depuse la Autoritatea Română pentru Conservarea Energiei, s-a obţinut o cofinanţare în sumă de 17,84 mii lei.
Prin H.C.L. nr. 264/25.06.2009 se aprobă „Studiul de fezabilitate pentru reabilitarea sistemului de alimentare centralizată cu energie termică în Municipiul Piteşti prin transformarea punctelor termice in centrale termice.
Prin H.C.L. nr. 265/25.06.2009 se aprobă „Strategia privind serviciul de alimentare cu energie termică în sistemul centralizat al Municipiului Piteşti”.
Din cauza imposibilităţii efectuării plăţilor către diverşi furnizori, o parte dintre aceştia au solicitat deschiderea procedurii de insolvenţă împotriva S.C. Termoficare 2000 S.A. Piteşti.
Prin sentinţa nr. 322/F dată în şedinţa publică din 24.03.2009 a fost admisă cererea creditorilor S.C.GRIVCO S.A. şi S.C. ICPE ELECTROCOND TEHNOLOGIES S.A., privind deschiderea procedurii de insolvenţă împotriva S.C. Termoficare 2000 S.A. Piteşti.
Prin Decizia 565R/22.05.2009 a Curţii de Apel Piteşti a fost respins ca “nefondat” recursul S.C. Termoficare 2000 S.A. Piteşti, sentinţa nr. 322/F dată în şedinţa publică din 24.03.2009 rămânând irevocabilă.
Prin adresa nr. 1342/22.06.2009 furnizorul de gaze S.C. EGL GAS&POWER ROMÂNIA S.A. ne informează că, din cauza începerii procedurii de insolvenţă împotriva S.C. Termoficare 2000 S.A., începând cu data de 01.07.2009 va sista livrarile de gaze către punctul de consum CET Piteşti Sud.
În perioada 2000-2009, S.C. Termoficare 2000 S.A. s-a confruntat cu o situaţie deosebit de grea, cauzată în principal de următoarele aspecte: sursele de producere (CET Sud şi CET Găvana) au fost concepute ca centrale de platformă industrială, ulterior asigurând şi alimentarea cu energie termică a Municipiului Piteşti; după anul 1990, consumatorii industriali au dispărut treptat, ceea ce a condus la
scăderea producţiei de energie electrică şi termică cu circa 80%, cu consecinţe asupra randamentelor şi eficienţei celor două surse;
din cauza lipsei surselor financiare, nu s-au putut realiza modernizări şi retehnologizări care să aibă ca efect adaptarea echipamentelor la noile condiţii de consum;
eficienţa sistemului de transport şi distribuţie a energiei termice din Municipiul Piteşti este influenţată negativ de următorii factori: existenţa a două surse de producere (CET – uri) care au fost concepute ca centrale de platformă industrială;
funcţionarea celor două CET – uri pe gaze şi păcură;
lungimea mare a reţelei primare de transport faţă de mărimea oraşului (124 Km);
lungimea mare a reţelei secundare de distribuţie (450 Km) ;
existenţa unui număr mare de bretele (by – passuri) între magistrale;
număr mare de P.T. – uri pentru nivelul oraşului (105);
existenţa a cinci cote geodezice la nivelul oraşului, ceea ce implică presiuni de pompaj ridicate;
vechimea mare a surselor de producere şi reţelelor de termoficare (peste 35 ani) – prima punere în funcţiune la CET Gavana fiind în anul 1964, iar la CET Sud în anul 1969;
pozarea reţelelor primare pe arterele principale ale oraşului;
dezvoltarea sistemului de termoficare pe etape, necorelată în timp;
scăderea consumului de energie termică prin dispariţia treptată a consumatorilor industriali după anul 1990: Arpechim, Novatex, Alprom, CATC, Argeşeana, Spicul etc.);
debranşarea în timp a unui număr de peste 13.000 de apartamente din cele 56.600 alimentate iniţial;
liberalizarea pieţei de energie electrică şi intrarea în competiţie, pentru vânzarea acesteia, cu producători cu costuri reduse (Hidroelectrica, Nuclearelectrica, centrale pe cărbune) şi chiar importul de energie electrică; creşterea preţului la combustibil, necorelat la timp cu tarifele pentru producerea energiei electrice şi termice; neaprobarea de către A.N.R.E. şi A.N.R.S.C. a preţurilor şi tarifelor solicitate de S.C. Termoficare 2000 S.A. Piteşti.
Valoarea pierderilor tehnologice neacceptate în tarif de autoritatea competentă (A.N.R.E.) în sistemul de transport al energiei termice sub formă de apă fierbinte, realizate în perioada 01.06.2002 – 30.04.2009, au fost de 95.583.391,73 lei (procent pierderi aprobat = 15,79%, procent pierderi realizat = 28,89%).
Valoarea pierderilor tehnologice neacceptate în tarif de autoritatea competentă (A.N.R.E. şi A.N.R.S.C.) în sistemul de distribuţie a energiei termice sub formă de apă fierbinte, înregistrate în perioada 01.06.2002 – 30.04.2009 au fost de 43.170.109,94 lei (procent pierderi aprobat = 6,39%, procent pierderi realizat = 13,32%);
Valoarea totală a pierderilor tehnologice neacceptate în tarif de autoritatea competentă (A.N.R.E. şi A.N.R.S.C.) în sistemul de transport şi distribuţie a energiei termice sub formă de apă fierbinte, înregistrate în perioada 01.06.2002 – 30.04.2009, a fost de 138.753.501,67 lei.
Prin HCL nr.174/29.10.2008 s-a aprobat promovarea în justiţie în numele şi pentru municipiul Piteşti a unei acţiuni pentru constatarea şi repararea daunelor pricinuite de către Autoritatea Naţionala de Reglementare în Domeniul Energiei pentru neaprobarea preţurilor şi tarifelor solicitate de către SC TERMOFICARE 2000 SA Piteşti, pentru energia termică vîndutăpopulaţiei şi agenţilor economici din municipiul Piteşti în perioada 01.01.2005 – 31.08.2008.
În prezent, cauza este in pronuntare.