930×122 CAPRA 5

auto

,,Tsunami” la fabrica ,,mamă” – Valeo – care are sucursale în Argeș și Timișoara

,,Tsunami” la fabrica ,,mamă” – Valeo – care are sucursale în Argeș și Timișoara

Citiți și: Companii uriașe anunță valuri de concedieri din 2025!

Producătorul francez de componente auto Valeo, cu activități și în România, unul dintre principalii furnizori din industria auto europeană, a anunțat o măsură drastică de eficientizare.

Această măsură include desființarea a aproximativ 1.000 de locuri de muncă în Europa.

Citiți și: Nou în Codul Rutier: Când se poate conduce pe drumurile publice fără permis auto

Decizia vine în contextul unei scăderi semnificative a vânzărilor, în special pe segmentul vehiculelor electrice, și al intensificării concurenței din state cu costuri de producție mai reduse.

Din totalul reducerilor, 800 de locuri de muncă vor fi afectate în Franța.

Acolo, compania va închide și două unități de producție.

Restul de 200 de angajați provin din operațiunile desfășurate în Germania, Polonia și Republica Cehă, conform informațiilor furnizate de Reuters.

Prezența Valeo în România

Valeo activează și în România, având unități la Mioveni (Power Division), Giarmata (Light Division) și Timișoara (Valeo Service).

Deși nu s-au anunțat reduceri directe de personal în țară, situația dificilă a companiei pe plan european ridică întrebări cu privire la eventualele efecte pe termen lung asupra operațiunilor locale.

Compania se confruntă cu mai mulți factori care au contribuit la această decizie:

– Scăderea vânzărilor de mașini electrice, sub așteptările pieței.

,,Tsunami” la fabrica ,,mamă” – Valeo – care are sucursale în Argeș și Timișoara

– Creșterea concurenței din partea producătorilor din țări cu costuri mai mici, cum ar fi China.

– Noile reglementări de mediu, care adaugă presiuni asupra industriei auto europene.

„Vedem o piață mai slabă decât se anticipa în toate zonele geografice, din diferite motive,” declara în octombrie 2024 directorul general al Valeo, Christophe Perillat.

Valeo estimează o scădere a vânzărilor totale pentru 2024 la 21,3 miliarde de euro, comparativ cu 22 miliarde de euro în anul anterior.

Între iulie și septembrie, compania a raportat o scădere de 5% a vânzărilor, acestea ajungând la 5 miliarde de euro.

De asemenea, compania prevede o economie globală mai slabă în 2025.

Acest lucru se întâmplă inclusiv pe piața din China, ceea ce amplifică incertitudinea din sectorul auto.

Reducerea personalului de la Valeo reflectă dificultățile mai largi cu care se confruntă industria auto europeană, care se află sub presiunea tranziției către vehicule electrice, a concurenței globale și a reglementărilor tot mai stricte.

Pentru România, rămâne de văzut dacă și cum vor fi afectate pe termen lung unitățile locale.

Foto și sursă: economica.net

Eurial 555 x222
HerasMed (570 x 90 px)