New Profesional Consult 930 x 122

bulevardul nicolae bălcescu

UPDATE: 7 DINTR-O LOVITURĂ. AMENZI PENTRU OPRIRI DUPĂ LEGEA JUNGLEI, ÎN NORD ȘI GĂVANA

UPDATE (2 decembrie): Zona L-urilor din NORD, aceeași poveste asupra căreia ePitești.ro a atras atenția în mai multe rânduri! Mașinile continuă să fie lăsate pe prima bandă de circulație.

Citiți și: Pitești. Alertă gravă în Nord: Fum gros, persoane în pericol!

Amenzile curg, doar efectele se lasă așteptate, iar ziua în care costisitoarea reconfigurare a zonei carosabil va fluidiza traficul pare departe.

 

Citiți și: Accident deosebit de grav, acum în Pitești! A intrat cu mașina într-o scară de bloc

Poliția Locală Pitești a aplicat astăzi, aici, 4 amenzi în valoare de 1. 160 de lei (foto sus) La sancțiuni au apelat polițiștii locali și pe Strada Mircea Eliade din Găvana (foto jos), unde situația e aproape identică: 3 amenzi, în valoare de 870 de lei, toate pentru oprire neregulamentară.

„Vom monitoriza zilnic aceste zone. Facem apel la cetățeni să respecte indicatoarele rutiere și să dea dovadă de respect față de ceilalți participanți la trafic, dar și la pietoni”, a declarat, pentru ePitești.ro, Bogdan Aristănțoiu, purtătorul de cuvânt al Poliției Locale Pitești.

UPDATE (24 noiembrie): În urma sesizării făcute de ePitești.ro, primarul Piteștiului, Cristian Gentea, a cerut supravegherea zonei. 

„Am fost luni, la ora 14.30, acolo. Nu era nici măcar o mașină acolo. Am vorbit cu Poliția Locală, am luat legătura și la Poliția Rutieră, ca să supravegheze zona. Vedem ce se întâmplă și evident că luăm măsuri”, a declarat, pentru ePitesti.ro, Cristian Gentea.

Știrea inițială (23 noiembrie):

În primăvara anului trecut, Primăria Pitești a decis să aloce peste 536.000 de lei din bugetul local pentru reconfigurarea zonei carosabile şi pietonale în vecinătatea blocului L6 de pe bulevardul Nicolae Bălcescu din Nord, astfel încât zona să aibă „ două benzi fluente de circulație și o bandă de decelerare stânga, venind dinspre Bascov către Calea Bascovului”.

Totul, în speranța că reconfigurarea va ajuta la descongestionarea traficului rutier, extrem de aglomerat, în special în orele de vârf.

Degeaba! Șoferii parchează constant și natural pe tentativa de fluidizare a Primăriei, fracturată și de lipsa unor indicatoare în zonă, poate nu întâmplător „omise”.

 

 

Despre amenzile aplicare în NORD de Politia Locală, ePitesti a mai relatat, însă problema e mai complexă decât pare la prima vedere.

De ce? Pentru că primul neajuns al zonei e insuficiența locurilor de parcare. Realitatea e că în blocurile din bulevard locuiesc mii de familii cu aproape tot atâtea autoturisme. Parcările n-au crescut în ritmul în care s-au înmulțit mașinile în ultimii ani.

Când municipalitatea a decis, spre exemplu, efectuarea unor marcaje ce interzic parcarea pe un alt tronson din același bulevard, n-a găsit și soluția pentru acei locatari care  – majoritatea forțați de împrejurări – își lăsau mașinile în perimetrul transformat ulterior într-o nouă bandă de circulație (foto).

Consecința e cea constatată cu ochiul liber! Mașinile sunt fie  ilegal parcate, pe ceea ce ar trebui să fie prima bandă de circulație, ca în acest ultim exemplu, fie la limita legii, tot pe prima bandă, acolo unde nu sunt nici marcaje și nici indicatoare, într-un fel de acord tacit în care autoritățile nu pot nici să taie-n carne vie, fiindcă n-au creat alternativă pentru toți locatarii plătitori de impozite (inclusiv pe mașini), nici să-i lase de capul lor pe cei care ocupă banda nou creată, că n-ar putea justifica investiția.

Așa că trimit – dar doar din când în când – Poliția Locală să-i sancționeze pe cei cărora nu le pot oferi soluții (căci, la Pitești, deschiderea pentru parcări pe verticală, spre exemplu, e sabotată de vechi ambiții și pretenții ce n-au avut, desigur, legătură cu rezolvarea problemei).

Fiecare are frustrările sale: și șoferii care condamnă traficul infernal, înjurându-i pe cei parcați pe banda ce numai carosabilă nu e, și cei ce locuiesc în zonă, vin de la muncă și se învârt bezmetici prin tot cartierul, că n-au unde să-și lase mașinile, pe care, într-un final, ajung să le parcheze fix unde, teoretic, nu ar trebui.

Ce e de facut? Am incercat să aflăm de la autoritatea publică locală. Primarul Cristian Gentea spune că va merge la fața locului pentru a analiza situația.

 

 

HerasMed (555 x 222 px)
New Profesional Consult 570×90