- Publicat de: Cristina Stancu
- 26-06-2020, ora 10:24
- Știri
UPDATE: PROIECTUL IMOBILIAR DE LÂNGĂ PĂDUREA TRIVALE CU STUDIUL DE TRAFIC FĂCUT ÎN PANDEMIE, RESPINS IAR DE CL PITEȘTI
UPDATE 25 iunie: Proiectul inițiat de primar privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu (PUD) pentru deja controversatul viitor ansamblu rezidențial de lângă pădurea Trivale a fost respins din nou de aleșii locali din cauza studiului de trafic cu multe semne de întrebare prezentat de dezvoltatorul imobiliar, studiu realizat după izbucnirea crizei COVID, când traficul era redus ca urmare a închiderii școlilor.
Citiți și: Se schimbă regulile! Proprietarii vor fi obligați din ianuarie„Nu ne-am legat neapărat de starea de urgență, dar am fi vrut un studiu într-o perioadă normală”, a obiectat consilierul local Cristian Gentea.
Știrea inițială:
Citiți și: Regulile vieții la bloc: Ce să respecți pentru a evita sancțiunile piperatePe ordinea de zi a ședinței ordinare a Consiliul Local Pitești din 25 iunie se află din nou proiectul privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu (PUD) pentru viitorul ansamblu rezidențial de lângă pădurea Trivale, proiect respins în aprilie de aleșii locali din cauza studiului de trafic făcut considerat irelevant de consilierii locali care s-au exprimat vehement împotriva lui.
Proiectul, inițiat de S.C. Nova Arhitectura, le-a fost transmis aleșilor locali cu tot cu referatul de aprobare semnat de primar, în care se arată că „Investiția promovată se integrează în aspectul arhitectual al zonei, aducând plus valoare atât beneficiarului, cât și comunității locale, prin rezolvarea cererii de locuințe” dar și cu o serie de clarificari transmie Primăriei Pitești de firma de consultanță tehnică ce a efectuat studiul de trafic (studiu care arată că proiectul imobiliar n-ar influența, de fapt, circulația rurieră).
Mai exact niște precizări suplimentare legate de aspectele care au generat suspiciuni (consilierul local Cristian Gentea, șeful Comisiei de Urbanism din cadrul CL Pitești, atrăsese atenția că studiul de trafic pe care dezvoltatorul imobiliar l-a adăugat dosarului proiectului privind aprobarea PUD pentru investiția amintită e făcut în perioda în care circulația nu mai era la fel ca înaintea pandemiei și, în concluzie, n-ar reflecta valorile normale de tafic ale unei perioade obișnuite.
Realizatorul studiul de trafic afirmă în adresa pusă acum în mapele consilierilor locali că datele ar fi fost culese inainte de declararea stării de urgență(și că preluarea lor s-a făcut după sistarea activităților școlilor) și susține că situația ar fi fost adaptată prin aplicarea anumitor coeficienți.
În adresa înaintată arhitectului-șef al Primăriei Pitești de către firma care a realizat studiul se arată următoarele (CLICK pe foto):
4 blocuri care însumează 120 de apartamente
Proiectul e unul amplu: pe un teren de 6.581 de mp, aflat în apropierea pădurii Trivale, dezvoltatorul intenționează construirea unui ansamblu format din patru blocuri cu regim de înălțime Ds+P+4E, cu funcțiune rezidențială (cu 78 de locuri de parcare amenajate pe platforme betonate și alte 58 de locuri de parcare la demisolurile a trei dintre imobile).
Vecinii spun că e zonă de case
Oponenții proiectului, majoritatea vecini ai viitoarei construcții, sunt de părere că ansamblul rezidențial propus va aglomera semnificativ zona și că rețelele de utilități nu pot să preia și cele 120 de apartamente prevăzute în proiect, pentru că nu au fost gândite la acest nivel.
Anunțul de intenție cu nr. 3297 din 22 ianuarie 2019 privind elaborarea PUD, a fost atacat din faza consultărilor, petenții arătând, printre altele, că obiectivul nu ar respecta regimul de înălțime al imobilelor din zonă (în obiecțiile formulate au semnalat că pe strada N. Labiș sunt numai imobile de până la P+2E)
Controversatul proiect a tot fost introdus și retras de pe ordinea de zi a CL Pitești ca urmare a sesizărilor amintite, iar când beneficiarul a prezentat Studiul de trafic realizat la cererea sa, lucrurile s-au precipitat și mai tare din cauza aspectelor de irelevanță sesizate de aleșii locali.