- Publicat de: Cristina Stancu
- 29-04-2020, ora 17:06
- Administrativ
INCREDIBIL: STUDIUL DE TRAFIC PENTRU CONTROVERSATUL PROIECT IMOBILIAR DIN APROPIEREA PĂDURII TRIVALE A FOST FĂCUT ÎN PERIOADA PANDEMIEI
(UPDATE miercuri, 29 aprilie 2020, ora 17.00) Controversatul viitor ansamblu rezidențial de lângă pădurea Trivale a fost respins în unanimitate în ședința ordinară (online) a Consiliul Local Pitești de astăzi.
Citiți și: Un nou bloc de locuinţe în PiteştiConsilierul local Cristian Gentea, șeful Comisiei de Urbanism din cadrul CL Pitești, a atras atenția că studiul de trafic pe care dezvoltatorul imobiliar l-a adăugat dosarului proiectului inițiat de primar privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru investiția “Construire ansamblu locuințe colective” situată în intravilanul municipiului Pitești, pe str. Nicolae Labiș, nr. 30 e făcut, culmea, în luna martie, când pe stradă deja nu mai erau foarte multe mașini.
Nici nu e de mirare, în aceste condiții, faptul că studiul întocmit pentru beneficar, S.C. Nova Arhitectura S.R.L., de către o firmă de consultanță tehnică din Pitești arată că proiectul nu influențează traficul rutier.
Citiți și: UPDATE: CABINETE MEDICALE, BIROURI, SPAȚII COMERCIALE ȘI PESTE 180 DE APARTAMENTE, ÎNTR-UN ANSAMBLU IMOBILIAR CE SE VA CONSTRUI ÎN CRAIOVEIDoamna arhitect trebuia să vadă că e făcut într-o perioadă de pandemie, să îl respingă, să nu mai ajungă în Consilul Local”, a spus Gentea.
Știrea inițială:
Pe ordinea de zi a CL Pitești din 29 aprilie 2020 figurează, printre altele, și Proiectul inițiat de Primar privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru investiția “Construire ansamblu locuințe colective” situată în intravilanul municipiului Pitești, pe str. Nicolae Labiș, nr. 30.
Este vorba de viitoarele construcții ce urmează a fi ridicate pe un teren de 6.581 de mp aflat în apropierea pădurii Trivale, proiect inițiat de S.C. Nova Arhitectura S.R.L. (ANUNȚUL DE INTENȚIE privind elaborarea PUD, AICI), care a propus, încă de acum doi ani, construirea unui ansamblu format din patru blocuri cu regim de înălțime Ds+P+4E cu funcțiune rezidențială (cu 78 de locuri de parcare amenajate pe platforme betonate și alte 58 de locuri de parcare la demisolurile a trei dintre imobile).
Proiectul a iscat o serie de nemulțumiri exprimate de cei care locuiesc în zonă. Oamenii au semnalat municipalității, încă de anul trecut, că ansamblul rezidențial propus nu are niciun fel de studiu de trafic și nicio analiză care să arate dacă rețelele de utilități pot să preia încă 120 de apartamente (prevăzute în proiect).
Oamenii au formulat opoziție la anunțul de intenție cu nr. 3297 din 22 ianuarie 2019 privind elaborarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru terenul situat în intravilanul municipiului Pitești, str. Nicolae Labiș, nr. 30 în vederea realizării proiectului “Construire ansamblu locuințe colective”, arătând, printre altele, că obiectivul nu ar respecta regimul de înălțime al imobilelor din zonă, argumentând că pe strada N. Labiș sunt numai imobile de până la P+2E și atrăgând atenția și asupra altor probleme ale proiectului.
Cert este că în decurs de un an proiectul a tot fost introdus și retras de pe ordinea de zi a CL Pitești ca urmare a sesizărilor amintite:
În ședința CL Pitești din 28 ianuarie, consilierul local Cristian Gentea, șeful Comisiei e Urbanism din CL Pitești, spunea, referitor la PUD pentru proiecul din str. Nicolae Labiș: „a fost în dezbatere publică în sala Primăriei. Noi am invocat probleme de apă și canalizare. Constructorul a venit cu o soluție, cu care noi suntem de acord: pentru fiecare bloc dintre cele 4 să fie construite bazine de detenție de 400 m cubi – acoperitor din punctul meu de vedere, după care, prin contractul cu cei de la SC Apă Canal, deversare în str. Ion Minulescu, ceea ce este altceva.
Reticența noastră este din punct de vedere al traficului. Totul se va vărsa în str. Nicolae Labiș, apoi în str. I. Minulescu. Înțeleg de la domnul primar că este în lucru un studiu de trafic, este aproape de finalizare. Propun să vedem acest studiu de trafic. (…) Noi am propus un sens unic/oprire interzisă pe str. I. Minulescu. Vedem ce spune studiul de trafic, după care nu vom mai avea obiecții”.
După ridicarea acestor probleme, primarul Cornel Ionică a retras de pe ordinea de zi controversatul proiect: „Așteptăm studiul de trafic pentru I. Minulescu și deplasarea în teren pentru Gh. Lazăr”.
Ei bine, în ședința CL Pitești din 29 aprilie, consilierii locali vor avea pe masă și așteptatul studiu de trafic, întocmit pentru beneficar, S.C. Nova Arhitectura S.R.L, de către o firmă de consultanță tehnică din Pitești.