- Publicat de: ePitești
- 2-05-2016, ora 12:00
- Auto
ARO RENAȘTE! (SUPER GALERIE FOTO)
Au trecut deja ani buni de când uzina ARO din Câmpulung Muscel s-a închis. Spre deosebire de Automobile Dacia din Mioveni, pentru uzina musceleană statul român nu a găsit un proprietar serios, care să o facă să reziste și să se dezvolte și în economia de piață.
Citiți și: Surpriza momentului de la Dacia! Noul SUV subcompact, lansare până în 2027Perioada de glorie a uzinei, uzină în care prima mașină ARO a fost fabricată în anul 1957, s-a consumat în timpul regimului comunist. ARO a avut un mare succes nu doar în România, ci și peste hotare. Zeci de ani la rând ARO a exportat în nu mai puțin de 110 țări. Fabrica a murit după ce, în anul 2003, a fost privatizată, vândută pe nimic de Guvernul Năstase. Nimeni nu a plătit pentru dispariția acestui brand românesc, nimeni nu a înfundat pușcăria pentru marele jaf. La un moment dat s-a spus că Direcția Națională Anticorupție va ancheta falimentul uzinei. S-a spus… Cel puțin deocamdată, nicio veste de la DNA în acest sens.
Până una alta, ARO renaște doar în imaginația unor pasionați de automobilism care și-ar dori, ca multe alte milioane de români, ca uzina, cândva, cumva, să fie din nou pusă pe picioare. Cea mai recentă încercare de a remodela bătrânul ARO am găsit-o pe pagina de socializare Trei Dstudiomax Puiu. Un designer web din Ardeal propune conceptul SUV ARO Carpatic.
Citiți și: Acum! Argeș. ARDE o casăExistă și o variantă militară a modelului.
Vă amintim că în urmă cu aproape un an mai mulţi studenţi de la Universitatea Tehnică din Iaşi chiar au realizat o versiune modernă a celebrului vehicul de teren ARO. Detalii, aici: http://epitesti.ro/caleidoscop/auto/va-place-aro-a-renascut-in-iasi/. Din păcate, ideea ca o astfel de mașină ARO să fie iar fabricată în serie este la această oră o amară utopie. Însă, cândva, cumva, poate că ARO va renaște cu adevărat, și pe banda de producție, nu doar în imaginația unor români inventivi… (Sursă foto: Trei Dstudiomax Puiu)