Eurial 930 x 122

alternativă

CIRCULAȚIE CU SOȚ ȘI FĂRĂ SOȚ? CE SPUNE MINISTRUL

Circulație cu soț și fără soț? Ce spune ministrul. Poluarea în creștere a obligat autoritățile din unele capitale europene să ia o decizie care românilor le amintește de epoca Ceaușescu: circulaţia alternativă par/impar (într-o zi circulă maşinile cu numere pare, în următoarea – cele cu numere impare). Va adopta și România o astfel de măsură în marile aglomerări urbane?

Citiți și: Restricții de circulație pe cel mai aglomerat drum

Ministrul Mediului, Daniel Constantin, exclude o astfel de posibilitate, cel puțin pentru o perioadă semnificativă de timp de acum încolo.

“Am experienţa de la Ministerul Agriculturii, acolo unde am încercat să implementez Legea Cooperativelor pe principii moderne, prin care să încercăm să ajutăm fermierii să îşi vândă la comun produsele chiar dacă le produc separat, pentru ca ei să obţină preţuri mai bune şi munca să fie pe această zonă mai redusă.

Citiți și: Indicator nou în Codul Rutier: Semnul de circulație care pune în dificultate șoferii

M-am lovit de lucruri care vin din profunzimea societăţii româneşti. Când aud de cooperative, se gândesc la CAP-uri şi atunci există o oarecare reticenţă. Cam aşa se întâmplă şi cu măsura aceasta: într-o zi cu soţ, într-o zi fără soţ. Cred că asta ne aminteşte de trecut şi nu poate fi implementată prea curând.”, declară ministrul Mediului pentru Mediafax.

În anii 80, Nicolae Ceaușescu a hotărât ca mașinile să circule alternativ: cele care aveau ultima cifră a numărului de înmatriculare cu soţ circulau o duminică, iar mașinile care se terminau în cifră fără soț mergeau următoarea duminică. Spre deosebire de zilele noastre, motivul era nu poluarea, ci economisirea de combustibili, în cea mai neagră perioadă a epocii Ceaușescu.

555 X 222 CAPRA
HerasMed (570 x 90 px)