HerasMed (930 x 122 px)

itp

Atenție! Șoferii trebuie să facă din nou ITP: Sancțiuni de mii de lei

Atenție! Șoferii trebuie să facă din nou ITP!

Citiți și: Mașina, blocată pe rampă la ITP! Anunț exploziv de la RAR!

Conform legislației naționale și a reglementărilor europene, vehiculele înmatriculate într-un alt stat pot efectua Inspecția Tehnică Periodică (ITP) în România la reprezentanțele Registrului Auto Român (RAR).

De asemenea, vehiculele înmatriculate în România pot efectua ITP în unele țări membre ale Uniunii Europene.

Citiți și: ITP 2024: Defectele care te lasă fără mașină

În conformitate cu legislația națională a acelor țări.

Totuși, este important de menționat că această inspecție tehnică nu este recunoscută de alte state membre și, implicit, nici de România.

Astfel, șoferii trebuie să fie atenți la valabilitatea ITP-ului.

Și la regulile din statul în care se află vehiculul, conform Capital.ro.

Persoanele aflate în această situație ar trebui să consulte autoritățile din statul în care se află vehiculul a cărui ITP urmează să expire sau să verifice la stațiile autorizate de ITP din acel stat membru.

Este important să afle dacă este posibilă efectuarea ITP-ului pentru vehicule înmatriculate în alte state membre și eliberarea documentelor legale necesare.

De asemenea, se recomandă obținerea informațiilor de la compania de asigurări a vehiculului cu privire la recunoașterea acestor ITP-uri în cazul implicării vehiculului în evenimente rutiere.

Conform prevederilor OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, cu modificările și completările ulterioare, înmatricularea vehiculului se suspendă automat în cazul expirării ITP-ului.

Atenție! Șoferii trebuie să facă din nou ITP!

În prezent, deoarece nu există o soluție europeană uniformă pentru efectuarea inspecției tehnice, la revenirea în România, vehiculul va trebui să fie supus unei noi inspecții tehnice într-o stație autorizată.

Sau la o reprezentanță teritorială RAR, conform legislației naționale.

Acest lucru se datorează faptului că, în ciuda valabilității dovezii ITP emisă de un alt stat membru, vehiculul nu va fi înregistrat cu un ITP valabil în baza națională de date din România, având toate implicațiile legale aferente.

Legea prevede că toate vehiculele care circulă pe drumurile publice din România trebuie să dispună de o Inspecție Tehnică Periodică valabilă.

În cazul în care ITP-ul expiră, înmatricularea vehiculului se suspendă automat.

Astfel, dacă un șofer circulă cu ITP-ul expirat, comite două infracțiuni rutiere:

conduce un vehicul fără Inspecția Tehnică Periodică valabilă

și, în același timp, conduce un autovehicul care este considerat neînmatriculat.

Începând cu anul 2024, plafonarea valorii punctului de amendă nu mai este în vigoare.

Până la sfârșitul anului 2023, un punct de amendă avea valoarea de 145 de lei.

Find limitat la 10% din salariul minim stabilit în 2017.

Amenzile se încadrează în cinci clase de sancțiuni:

– Clasa I (2-3 puncte-amendă): 330 – 495 lei

– Clasa a II-a (4-5 puncte-amendă): 660 – 825 lei

– Clasa a III-a (6-8 puncte-amendă): 990 – 1.320 lei

– Clasa a IV-a (9-20 de puncte-amendă): 1.485 – 3.300 lei

– Clasa a V-a (21-100 de puncte-amendă): 3.465 – 16.500 lei

Puteți adăuga comentarii la acest articol pe Facebook, AICI.

Eurial 555 x222
New Profesional Consult 570×90