Kaia 930 x 120

cumparaturi

Shrinkflation – noua capcană de la raft: Ce trebuie să știi

Shrinkflation – noua capcană de la raft: Ce trebuie să știi

Citiți și: ,,Plata cu palma” în magazine: Cum vom achita cumpărăturile în viitorul apropiat

ANPC a introdus un act normativ care obligă operatorii economici să informeze consumatorii complet și corect cu privire la modificările cantităților de produse.

Aceasta este o măsură de protecție în contextul fenomenului cunoscut sub denumirea de „shrinkflation”.

Citiți și: Pitești. Situație nemaiîntâlnită la Dedeman: Clienții mască!

Ce înseamnă „shrinkflation”?

Shrinkflation se referă la practica prin care producătorii reduc dimensiunea sau greutatea unui produs fără a modifica prețul, păstrând în schimb ambalajul și prezentarea.

În acest fel, consumatorii primesc mai puțin pentru aceeași sumă, iar diferența nu este neapărată evidentă la prima vedere.

Fenomenul este frecvent întâlnit în perioade de inflație, când costurile de producție cresc.

Astfel, companiile caută modalități de a-și menține marjele de profit fără a crește prețul produsului.

Obligațiile operatorilor economici

Conform comunicatului ANPC, această obligație de informare se aplică pentru o durată de minimum 30 de zile de la introducerea noii cantități pe piață.

În acest interval, ANPC va monitoriza respectarea acestor reglementări și va sancționa orice abatere.

„Prin acest ordin, stabil un standard de exigență și transparență necesară în relația cu consumatorii. Orice încercare de a masca reducerea cantităților va fi sancționată,” a declara Sebastian Hotca, președintele interimar al ANPC

Astfel, ANPC urmărește să asigure că shrinkflation-ul nu va afecta consumatorii fără o informare corectă și completă.

Se aduce astfel un nivel de protecție mai mare pe piața de consum din România.

Sursa: protv.ro

Shrinkflation – noua capcană de la raft: Ce trebuie să știi

Eurial 555 x222
eurial 570×90