930×122 CAPRA 5

autostrazi

Umbrărescu face imposibilul: Autostrăzi și drumuri expres, gata în curând

Umbrărescu face imposibilul: Autostrăzi și drumuri expres, gata în curând

Citiți și: Un nou Drum Expres în România: Anunțul CNAIR

Anul 2025 se anunță unul promițător pentru infrastructura rutieră din România, cu finalizarea a 283 de kilometri de autostradă și drum expres, potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Reprezentanții CNAIR au prezentat lista proiectelor prioritare pentru anul viitor, evidențiind progresele semnificative pe mai multe tronsoane esențiale pentru rețeaua rutieră națională.

Citiți și: Noua autostradă, în mâinile lui Umbrărescu: Drumul care străbate munții, realitate

Proiecte majore în 2025: A7, A0 și A1

Printre cele mai importante proiecte care vor avansa considerabil în 2025 se numără Autostrada Moldovei (A7), Autostrada de Centură a Bucureștiului (A0) și tronsoane din Autostrada Transilvania (A3) și Autostrada A1.

În plus, se așteaptă recepția Drumului Expres Bârlad – Galați și a Drumului Expres 4 (Turda – Dej).

Constructorul român Dorinel Umbrărescu deține cea mai mare parte din proiectele de infrastructură, cu responsabilitatea de a finaliza 174 de kilometri pe Autostrada Moldovei, coloana vertebrală a regiunii, alături de 11 kilometri pe tronsonul Brăila – Galați.

Cu toate acestea, există îngrijorări că volumul de muncă asumat de Umbrărescu ar putea depăși capacitatea sa, așa cum a declarat Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructura.

Lista drumurilor și autostrăzilor ce ar putea fi gata în 2025:

 – Autostrada A0 (Centura București):

Sector Sud: Lotul 3, Bragadiru – Joița (18 km)

Sector Nord: Lotul 4, Pantelimon – Glina (4,5 km)

 – Autostrada A1 (București – Nădlac):

Sibiu – Pitești, secțiunea 5, Curtea de Argeș – Pitești (restul de 15 km din cei 30 km)

 – Autostrada A3 (Transilvania):

Nădășelu – Mihăilești (17 km)

Mihăilești – Zimbor (13 km)

Zimbor – Poarta Sălajului (12 km)

Umbrărescu face imposibilul: Autostrăzi și drumuri expres, gata în curând

 – Autostrada A7 (Moldova):

Ploiești – Buzău: Lotul 3, Pietroasele – Municipiul Buzău (14 km)

Focșani – Bacău:

Lotul 1, Focșani – Domnești Târg (36 km)

Lotul 2, Domnești Târg – Răcăciuni (39 km)

Lotul 3, Răcăciuni – Bacău (22 km)

Bacău – Pașcani:

Lotul 1, Săucești – Trifești (30 km)

Lotul 2, Trifești – Gherăiești (19 km)

Lotul 3, Mircești – Pașcani (28 km)

 – Drumuri Expres:

Brăila – Galați (11 km)

DEx4 Turda – Dej: Lotul A3 – DN1 (Tureni) (5 km)

Provocările constructorilor

În timp ce Dorinel Umbrărescu continuă să fie unul dintre cei mai puternici jucători în infrastructura rutieră din România, volumul uriaș de contracte asumate ar putea reprezenta o provocare pentru echipele sale.

„UMB este în continuare cel mai mobilizat, dar și-a asumat prea multe contracte față de capacitatea sa actuală”, a declarat Ionuț Ciurea în septembrie 2024.

Anul 2025 ar putea marca un moment istoric pentru infrastructura rutieră din România, cu numeroase proiecte de autostrăzi și drumuri expres programate pentru finalizare.

Rămâne de văzut dacă ritmul lucrărilor va fi suficient pentru a atinge toate obiectivele stabilite de CNAIR și dacă constructorii își vor putea respecta angajamentele contractuale, în contextul volumului mare de muncă.

Puteți adăuga comentarii la acest articol pe pagina de Facebook, AICI.

Foto: Descriptiv

555 X 222 CAPRA
eurial 570×90