- Publicat de: ePitești
- 4-02-2022, ora 11:00
- Opinii
Criză de mecanici în atelierele auto din Piteşti. „Cei rămaşi au învăţat meserie în şcoala online”
Criză de mecanici în atelierele auto din Piteşti. „Au învăţat meserie în şcoala online”.
Citiți și: Șoferi buni de plată: Cât ne costă să ne „blindăm” mașinile cu anvelope de iarnă?Problema expusă cu proprietarul de Jeep care aşteaptă de mai bine de o lună rezolvarea unor defecţiuni în service are ecou. În fapt, pentru noi – şi mă refer aici la şoferi – nu este neapărat o mare surpriză.
Cu greu mai găseşti un atelier bun, cu preţuri rezonabile şi servicii decente. Vă spun, cine nu are un mecanic să-şi cumpere! Mulţi şoferi sunt realmente revoltaţi că maşini luate de noi, în garanţie, sunt făcute „pilaf” în service de mecanici nepricepuţi sau indolenţi. Iar cu vehiculele ieşite din garanţie, te trezeşti cu o fişă de diagnostic plină cu probleme – unele reale, dar multe altele inventate pentru a suplimenta încasările. Nu te pricepi cât de cât, iei ţeapă garantat. Treaba e că nici după intervenţie nu te simţi în siguranţă.
Citiți și: Argeș: Val de nereguli la acești angajatori! A plouat cu sancțiuniPersonal, după o vizită la un service de la ieşirea din Piteşti spre Bascov, m-am trezit cu scutul de protecţie căzut în timpul deplasării. Mecanicii nici măcar nu prinseseră şuruburile. Aşadar, despre ce vorbim?
Ce s-a întâmplat, însă, cu meseriaşii? S-au evaporat? Iată câteva răspunsuri din partea unor cititori interesaţi.
A.N.: „Adevărul este că mecanicii buni au plecat în străinătate sau şi-au făcut ateliere proprii. Cursuri de calificare la reprezentanţa-mamă nu prea mai sunt aşa că şi meşterii pricepuţi au dispărut”.
Şoferii povestesc despre întâmplări nedorite în service-uri şi, iată, celebra zicală potrivit căreia „cel mai bun doctor din Piteşti e acceleratul spre Bucureşti” se potriveşte şi în cazul mecanicilor.
M.D.D.: „Maşină nouă, cu probleme după aproximativ 4.000 de km. Pornea și se oprea după o secundă. Era iarnă. Au schimbat bujiile că au spus că erau bujii de vară – tot nu pornea. Au schimbat pedala de ambreiaj că cică e cu senzor și nimic. Au schimbat pompa de benzină ca cică a fost un lot cu defecte – nimic. Au schimbat iar pedala de ambreiaj și cea de accelerație nimic. Au schimbat rampa de presiune injecție nimic. Au pus alta pompa de benzina nimic. Au schimbat calculatorul mașinii am așteptat 21 de zile ca a venit din America cică direct undeva la 3.000 de dolari dacă o fi fost adevărat și nimic. Au pus a treia pompă de benzină nimic. Au schimbat conductele de benzina, supapa de sens si toți senzorii de pe motor și tot nimic.
Trecuse aproape un an și jumătate și maşina nu mergea având rulați doar 4.300 km. Nu voiau nicicum să o trimită la București. După 2 mil. de telefoane și reclamație cu somație către oficiul de protecție a consumatorilor au dus masina la București la insistenţa mea să îi schimbe injectoarele ca urmare a unui sfat dat de un mecanic de la București cu care m-au pus în contact. Au schimbat injectoarele, rampa de presiune iar, pedala de ambreiaj din nou, au rescris softul, au calibrat accelerația și în sfârșit după doi ani și două luni maşina pornea.”
Sunt mai buni mecanicii de la Bucureşti?
I.A.: „Da. Testat pe propria piele… din păcate. La noi majoritatea mecanicilor prin reprezentanţe sunt pentru schimb de ulei şi filtre. Când vine vorba de diagnosticare ridică din umeri şi auzi ‘este normal aşa’. Să nu mai zic de cutii automate.”
Mai există şi varianta de mijloc, tot una proastă, în care mecanicul poate fi priceput, însă nu manifestă interes în rezolvarea problemei. Şoferii păţiţi spun că are importanţă şi dacă maşina este luată pe firmă, astfel:
I.A.: „În acest caz nu te poţi adresa protecţiei consumatorului, service-ul ştie asta şi de aici delăsarea în soluţionarea problemei. Dacă eşti persoană fizică iei frumos raportul de la service şi reclami la protecţia consumatorului că viaţa ta şi a celorlalţi participanţi la trafic este pusă în pericol. Dupa o scurtă vizită a acestora, credeţi-mă că se rezolvă totul.”
O ultimă tactică ar fi ca maşina să nu fie bine pusă la punct în mod intenţionat, până la expirarea perioadei de garanţie.
„După ce o să se termine perioada de garanție, o să aflați ce nu merge şi cât costă, asta tot la reprezentanţă…”.
(Foto: descriptiv)