- Publicat de: ePitești
- 20-09-2017, ora 9:17
- Administrativ
STAI LA BLOC? ÎN ATENȚIA ASOCIAȚIILOR DE PROPRIETARI
Stai la bloc? În atenția asociațiilor de proprietari. În urmă cu puțin timp, Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Argeș a comunicat o informație de interes pentru asociațiile de proprietari.
Citiți și: Angajatorii, obligați să facă acest lucru pentru toți salariații!„Potrivit articolului 34, aliniatul 2, din Legea nr.230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, cu modificările şi completările ulterioare, asociaţia de proprietari angajează persoane fizice atestate pentru funcţia de administrator sau încheie contracte cu persoane juridice specializate şi autorizate pentru realizarea, respectiv furnizarea serviciilor necesare administrării, întreţinerii, investiţiilor şi reparaţiilor asupra proprietăţii comune.
Totodată, articolul 35, aliniatul 1, din acelaşi act normativ prevede că pentru activitatea de administrare care include și activităţi de administrare tehnică şi pentru activităţile de contabilitate şi casierie asociaţiile de proprietari au următoarele variante:
Citiți și: Adeverința de vechime. Ce nu îți spune nimeni despre obținerea ei!-să angajeze persoane fizice atestate pentru funcţia de administrator de imobile
-să încheie contract de administrare cu persoane juridice specializate şi autorizate care au ca obiect de activitate numai domeniul asociaţiilor de proprietari ori care au ca activitate principală administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract.
În prima situaţie, persoanele fizice pot fi angajate prin încheierea unui contract individual de muncă, potrivit celor stabilite prin negociere directă.
Menţionăm că, potrivit articolului 17, aliniatul 6, din H.G. nr.1588/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.230/2007, angajarea personalului necesar asociaţiei de proprietari se face de către Comitetul Executiv, reprezentat de preşedinte, în conformitate cu prevederile legislaţiei specifice în vigoare.
În această situaţie este evident că legea care reglementează domeniul raporturilor de muncă este Codul Muncii, cu modificările şi completările ulterioare.
În concluzie, angajarea de către asociaţiile de proprietari a administratorului persoană fizică şi a persoanelor fizice care au atribuţii de efectuare a curăţeniei se face numai pe bază de contract individual de muncă.”, transmite ITM Argeș.