930X122 MAIA

cfr

Argeș. O rută feroviară cu istorie aparte, ar putea fi redată circulației trenurilor

Argeș. O rută feroviară cu istorie aparte, ar putea fi redată circulației trenurilor

Citiți și: Oficial! Decizie fără precedent: Faliment la CFR

Se muncește de zor pe diverse tronsoane ale autostrăzii Pitești – Sibiu.

Antreprenorii mai au maxim cinci ani la dispoziție pentru finalizarea lucrărilor. Pasionații de drumeții cu trenul au și ei motive de bucurie.

Citiți și: Argeș/Video: Autostrada Pitești-Sibiu, veste fabuloasă, de ultim moment!

Calea ferată Vâlcele – Rm. Vâlcea, ar putea deveni realitate. Dar mai au mult și bine de așteptat.

Terasament distrus

Această arteră feroviară are o istorie aparte. A fost începută în ultimii ani ai regimului comunist, apoi lucrările au fost abandonate. Reluate după o lungă pauză în timp ce prim-ministru era Adrian Năstase și din nou sistate.

Din lipsă de fonduri. Ori voință politică. Sau ambele. Părerile sunt împărțite. Trecuta-au anii și terasementul a fost distrus din cauza intemperiilor vremii. Fapt cert este că lucrarea este din nou în atenția decidenților.

Cândva…

Prezent săptămâna trecută la Bascov unde a inspectat șantierul autostrăzii (toate detaliile cât și subiectul pe larg, AICI – Când putem circula pe autostrada Pitești-Sibiu. Anunțul oficial!), ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a vorbit și despre calea ferată.

Gorghiu și Grindeanu, Bascov

Gorghiu și Grindeanu, Bascov

„Pe zona feroviară, ordinea marilor lucrări este cea dată în raport de finanțările care vin din fonduri europene.

Așa se stabilește ordinea proiectelor iar pe fonduri europene sunt anumite culoare feroviare europene.

Banii trebuie alocați și cheltuiți pentru acele culoare europene.

Cât privește linia Vâlcele-Rm. Vâlcea, în viitor ar putea fi reluate lucrările, putem să vorbim de dezvoltări ale infrastructurii de toate tipurile.

Când anume, nu se poate știi, pentru că deocamdată prioritatea sunt acele culoare europene…”

555×222  MAIA
570×90 senatori-01 psd