HerasMed (930 x 122 px)

autostrada

Autostrada Pitești – Sibiu: Un nou tunel în Argeș

Autostrada Pitești – Sibiu: Un nou tunel în Argeș

Citiți și: Termen pentru autostrada Pitești – Sibiu!

Constructorul secțiunii 4 a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești a forat un total de 1.500 de metri pe ambele fire ale tunelului de sub Dealul Momaia din Argeș.

Conform anunțului făcut de secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu.

Citiți și: Argeș. Veste de senzație despre autostrada spre Sibiu! Tunelul “Alina”, la 1000 de metri!

Pe șantierul acestei secțiuni sunt mobilizați peste 600 de muncitori.

„Am fost pe șantierul Secțiunii 4: Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești.

Unde construim primul tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză, pentru a verifica progresul lucrărilor”, a transmis oficialul pe pagina sa de Facebook.

Detalii despre progresul lucrărilor:

Au fost forați aproximativ 1.500 de metri pe ambele fire, cu 804 metri forați pe tunelul Daniela și 705 metri pe tunelul Alina.

Continuă non-stop, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, pentru a asigura o săpare și consolidare continuă.

A fost început și este deja forat pe jumătate noul tunel intermediar Carmen.

Conectând cele două fire principale și servind drept tunel de urgență.

Lucrările la portalul de ieșire-intrare spre și dinspre Sibiu sunt la 30% grad de execuție.

Autostrada Pitești – Sibiu: Un nou tunel în Argeș

Cu toți piloții necesari forați și grinzile de consolidare realizate.
Tunelul pietonal de siguranță este aproape finalizat, cu hidroizolația realizată și lucrări în desfășurare la structura de rezistență armată.

Se lucrează la toate cele 12 pasaje și poduri, cu montarea grinzilor finalizată la 5 structuri și predalele montate la 3 dintre acestea.

7 podețe sunt finalizate și lucrările continuă la celelalte.

Lucrările la terasamente continuă pe întregul traseu al autostrăzii.

Pe șantier sunt mobilizați 604 muncitori și 202 utilaje, a adăugat Scrioșteanu.

Evoluția pe șantierul Secțiunii 4 este considerată foarte bună, cu un stadiu fizic al lucrărilor de peste 43% la începutul lunii iulie, conform ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Contractul, cu o valoare de 1,67 miliarde de lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transport (PT), trebuie finalizat cel târziu în 2027.

Asociația Pro Infrastructură anticipează că autostrada ar putea fi deschisă traficului în decembrie 2026, puțin înainte de termenul contractual din martie 2027.

Puteți adăuga comentarii la acest articol pe Facebook, AICI.

Foto: Facebook

555×222  MAIA
eurial 570×90