930×122 CAPRA 5

CN IC Bratianu

EXCLUSIV: COLEGIUL NAȚIONAL I.C. BRĂTIANU PROPUNE ÎNCEPEREA CURSURILOR ÎNTR-UN SCENARIU HIBRID PARTICULARIZAT

După ce Ministerul Sănătății a transmis situația ratei de incidență la nivelul localităților din Argeș, situație în baza căreia vor fi stabilite scenariile privind începerea școlii în localitățile din județ, fiecare unitate de învățământ va decide și își va adapta scenariul la indicația DSP-urilor și Inspectoratului Școlar și Comitetului Județean pentru Situaţii de Urgenţă.

Citiți și: Pitești: Sărbătoare la Colegiul Național „Ion C. Brătianu”!

Concret, unitățile școlare trebuie să facă o propunere de scenariu până la 10 septembrie, iar autoritățile amintite o vor aproba sau nu.

Scenariu hibrid pentru toți anii de studiu

Citiți și: ABSOLVENTĂ DE „BRĂTIANU”, NUMĂRUL 1 ÎN LUME LA GEOGRAFIE, UMILITĂ DE SISTEMUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT

Conducerea Colegiului Național Ion. C. Brătianu din Pitești vine cu o variantă hibridă de scenariu, adaptată situației din unitate.

„Deocamdată, facem demersurile de înaintare a propunerilor. În ședința întrunită luni, Consiliul de Administrație a propus ca anul școlar în C. N. I. C. Brătianu să înceapă în formula scenariului hibrid, dar un hibrid particularizat. E vorba de formula participării fizice a unei jumătăți din efectivul de clasă, concomitent cu jumătate acasă, online, la un interval rotativ de o săptămână, dar, precizez foarte hotărât, pentru toți anii de studiu, inclusiv clasa a XII-a. Rămâne de văzut dacă ni se aprobă această formulă particularizată”, a declarat, pentru ePitesti.ro, Alina Manea, directorul Colegiului Național Ion. C. Brătianu (foto).

 

 

„Nu credem în eficiența acelor separatoare”

Prof. Alina Manea explică de ce și clasa a XII-a este prinsă în sistemul rotativ.

„Din mai multe motive. În primul  rând, pentru că nu putem respecta distanțarea individuală de un metru pe care o precizează ordinul în vigoare, 5487/2020.  E adevărat că ordinul aduce o soluție alternativă: montarea acelor separatoare. Din toate discuțiile pe care le-am avut în Consiliul Profesoral, în Consiliul de Administrație și cu elevii (o să avem discuții și cu părinții) noi nu credem în eficiența acelor separatoare. Ele, practic, sunt o investiție financiară foarte costisitoare în raport cu resursele pe care le avem în momentul de față. Este o investiție, din punctul nostru de vedere, atacată de ineficiență ca măsură de protecție pentru copii, iar noi nu suntem de acord să investim bani în ceva pe care-l considerăm inutil.

Mai avem multe alte argumente. Am plecat de la niște principii ordonatoare ale acestei propuneri, în sensul că accesul la educație și exercitarea serviciilor educaționale trebuie să se facă în condițiile securității, sănătății tuturor participanților, condiții prioritizate de data aceasta de actualul context epidemiologic. Mai mult decât atât, considerăm că abordarea reîntoarcerii la școală a elevilor și a personalului din colegiu prin metoda pașilor mărunți (etapizat) poate concura esențial la prevenirea infectărilor cu noul coronavirus, dar și la diminuarea posibilităților de izbucnire a focarelor în comunitatea școlară din colegiu”, mai precizează directorul Colegiului Național Ion.C. Brătianu.

 

 

555×222  MAIA
HerasMed (570 x 90 px)