- Publicat de: ePitești
- 8-07-2024, ora 9:57
- Juridic, Știri, Știri
-
Material realizat de: Av.dr. Cristina Lețu
Modul în care pensionarii vor primi deciziile de recalculare a pensiilor
Modul în care pensionarii vor primi deciziile de recalculare a pensiilor
Citiți și: Ministrul Simona Bucura-Oprescu: Pensiile românilor se majorează!Mecanismul de calcul al pensiilor se va modifica din acest an.
Drept urmare, toate pensiile stabilite pe baza legislației anterioare se vor recalcula din toamnă.
Citiți și: Noua lege a pensiilor! Ce se întâmplă cu ajutorul de înmormântareDupă ce Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a stabilit în mai modelele deciziilor privind recalcularea pensiilor din sistemul public de pensii, printr-o ordonanță apărută sâmbătă s-a stabilit modul în care se vor distribui aceste documente pensionarilor.
Citește și: Lovitură pe piața imobiliară
Mai exact, Poșta Română se va ocupa de distribuirea deciziilor de recalculare a pensiilor pentru cei aproape cinci milioane de pensionari ale căror pensii au trecut deja de etapa de evaluare vor primi deciziile de recalculare.
Casele teritoriale de pensii emit deciziile pentru recalcularea pensiilor.
Documentele sunt apoi transmise către subunitățile Poștei Române, care va asigura trimiterea la domiciliul beneficiarilor.
Citește și: Atenție, șoferi! Se întâmplă pe Transfăgărășan
Astfel, Poșta Română asigură, potrivit noii ordonanțe, trimiterea plicurilor conținând deciziile de recalculare a pensiilor prin:
– serviciul poștal având ca obiect trimiteri corespondență cu confirmare de primire distribuite pe teritoriul național;
– serviciul poștal având ca obiect trimiteri corespondență cu confirmare de primire distribuite pe teritoriul altor state, operațional pentru țările care admit serviciul confirmare poștală de primire;
– serviciul poștal având ca obiect trimiteri corespondență din serviciul recomandat distribuite pe teritoriul altor state, operațional pentru țările care nu admit serviciul confirmare poștală de primire.
Așadar, cel puțin pentru livrările pe teritoriul național, plicurile ce conțin deciziile de recalculare a pensiilor vor fi transmise de poștași direct beneficiarilor, pe bază de semnătură.
Modul în care pensionarii vor primi deciziile de recalculare a pensiilor
În cazul în care nu sunt găsiți acasă, pensionarii care găsesc înștiințarea în cutia poștală vor putea merge, timp de câteva zile, la oficiul poștal de care aparțin (trecut în înștiințare) pentru a-și ridica decizia de recalculare.
Pentru ca distribuția deciziilor să meargă bine, Poșta Română trebuie să pună la dispoziția CNPP și caselor teritoriale de pensii o aplicație informatică pentru interogarea bazelor de date.
Scopul aplicației este verificarea statusului trimiterilor poștale corespunzătoare deciziilor privind recalcularea pensiilor.
Conform noii legi a pensiilor, din toamnă, actualul punct de pensie va fi înlocuit de un punct de referință.
După aplicarea noului mod de calcul, pensiile stabilite pe baza legislației anterioare se vor recalcula, prin înmulțirea numărului total de puncte realizat cu valoarea punctului de referință.
De aceea, în mai, CNPP a stabilit modelele deciziilor privind recalcularea pensiilor din sistemul public de pensii.
Deciziile vor fi emise în două exemplare.
Unul, comunicat beneficiarului, iar cel de al doilea urmând să fie arhivat la dosarul de pensie.
Împotriva deciziilor de recalculare, cei interesați pot formula contestație în instanță pe calea căreia să obțină:
– fie o anulare parțială,
– fie chiar totală a acesteia.
Astfel încât drepturile de pensie să îi fie recalculate legal, cu luarea în considerare a tuturor elementelor care contribuie la/compun drepturile de pensie.