S-a anunțat! Se va circula de la Craiova la Constanța, doar pe drum de mare viteză!
După ani de așteptări, promisiuni întârziate și mobilizări pe șantiere, România pare să bifeze în sfârșit o conexiune rutieră majoră: din iunie 2025 vom putea circula integral de la Craiova la Constanța exclusiv pe drum expres și autostradă.
Ultimul segment din DEx12 aproape gata
Cei de la UMB sunt aproape de finalizarea ultimei bucăți din Drumul Expres DEx12 Craiova–Pitești, între nodurile Albota (DN65A) și Oarja–Catanele (Autostrada A1).
Constructorul a lucrat într-un ritm susținut chiar și în sezonul rece, iar șantierul e în continuare extrem de activ.
Ținta pare clară: finalizarea lucrărilor până la începutul lunii iunie, poate chiar mai devreme, în funcție de cum evoluează execuția pasajului peste A1.
Punctul critic rămâne nodul cu Autostrada A1, unde lucrările la devierea traficului – necesară pentru construirea pilei centrale – sunt aproape de final.
Estimarea actuală: devierea va fi gata până de Paște, după care urmează sprintul final.
Oltenia și Muntenia, în sfârșit conectate
Închiderea acestei verigi va însemna conectarea completă și rapidă între Craiova și Pitești, un vis mai vechi al șoferilor și transportatorilor.
Se încheie astfel o etapă majoră pentru infrastructura din sudul țării, cu un drum modern și sigur ce leagă două capitale regionale importante: Craiova și București.
Aktor, în ceasul al doisprezecelea pe A0 Sud
În paralel, grecii de la Aktor sunt presați să livreze și ei, în sfârșit, Lotul 3 din Autostrada A0 Sud, între A1 și DN6.
După o întârziere de peste un an doar la execuție, constructorul ar trebui să predea tronsonul tot în preajma lunii iunie, potrivit promisiunilor făcute în martie.
De la Craiova la Constanța, fără drumuri naționale
Cu aceste două tronsoane închise, șoferii vor putea traversa România de la vest la est – din Craiova până la Constanța – exclusiv pe drum expres și autostradă.
Fără porțiuni de DN, fără restricții de viteză sau traversări de localități.
Sigur, se va întâmpla cu o întârziere semnificativă față de ce ne promitea ministrul Grindeanu în mai 2022 – atunci când anunța că această conexiune va fi gata până la final de 2023.
- Harta de autostrăzi și drumuri expres în 2025, actualizată! Miză istorică: Peste 3.000 km
- După 20 de ani! Cel mai lung și mai scump tunel de autostradă: Ce s-a întâmplat azi, 10 aprilie, intră în istorie
- S-a scris cu dinamită, se continuă cu tehnologie: România sparge recordul de pe Transfăgărășan! Se întâmplă pe autostradă
A urmat o amânare pentru mai 2024.
Acum, realitatea ne arată o promisiune îndeplinită cu un an și jumătate întârziere.