930X122 MAIA

bolt

Schimbare majoră la UBER și Bolt!

Schimbare majoră la UBER și Bolt!

Citiți și: Cât câștigă de fapt un șofer Uber în România? Adevărul din spatele veniturilor și cheltuielilor

Guvernul pregătește modificări privind legislația în domeniul transportului de persoane, decizie salutată de COTAR.

Mai exact, este vorba despre o aliniere a regulilor în ceea ce privește taximetria și transportul alternativ.

Citiți și: Schimbări privind tarifele și cursele la Uber și Bolt

Scopul este de a asigura o concurență loială între cele două activități de transport persoane: taximetria și transportul alternativ.

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) a salutat această inițiativă.

Și subliniază necesitatea de a elimina prevederile discriminatorii și de a institui aceleași reguli și condiții pentru ambele domenii.

„Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) salută iniţiativa Guvernului României de a modificare OUG 49/2019 (privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto, n.r.).

În aşa fel încât să existe, în mod real, o concurenţă loială între cele două activităţi de transport persoane – respectiv taximetria şi transportul alternativ.

Camera Naţională a Taximetriştilor din Romania, cu 36 de filiale la nivel naţional, este membru COTAR.

Ambele activităţi de transport s-au referit şi până acum la aceleaşi servicii prestate pentru clienţi.

Schimbare majoră la UBER și Bolt!

Dar cu diferenţe majore din perspectiva legilor care le definesc activitatea.

În urma discuţiilor purtate, luna trecută, cu premierul Marcel Ciolacu şi cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a decis modificarea legislaţiei, pentru eliminarea prevederilor discriminatorii.

Orice activitate desfăşurată pe teritoriul României trebuie să fie impozitată şi fiscalizată în România.

,,Aşa cum este normal într-o ţară civilizată.

Vrem să fim bine înţeleşi: nu avem nimic împotriva niciunei platforme şi nici împotriva digitalizării, dar platforma nu face transport de persoane, ci firmele de transport alternativ.

Fiind vorba despre activitatea de transport persoane, nu este normal să existe reguli diferite în privinţa celor două activităţi similare”, arată COTAR.

Modificările propuse vizează alinierea regulilor pentru taximetrie și transportul alternativ.

Astfel încât taxele, impozitele și condițiile de desfășurare a activității să fie aceleași pentru ambele categorii de servicii.

Printre aspectele esențiale abordate se numără:

– un număr egal de licenţe de taxi şi copii conforme pentru transport alternativ;

– acelaşi tip de aparatură pentru taxare, cu principii transparente pentru clienţi;

– acelaşi mod de stabilire a preţului unei călătorii, eliminându-se tariful dinamic – acesta fiind doar o metodă prin care clientul este păcălit de firmele de transport alternativ, pentru a i se lua mai mulţi bani pentru o cursă;

– firmele trebuie să deţină autoturismele în patrimoniul propriu şi să fie eliminate contractele de comodat oneroase care se practică acum în transportul alternativ, astfel încât să se poată garanta siguranţa în trafic şi siguranţa clienţilor;

– maşinile nu trebuie să fie mai vechi de 10 ani, astfel încât să se asigure siguranţa clienţilor şi protecţia mediului.

Detalii, AICI.

Kaia 555×222
570 X 90 CAPRA 3