930 x122 grota rece

dacia

Se întâmplă la Dacia: nu veți mai vedea așa ceva la Mioveni, e oficial

Se întâmplă la Dacia: nu veți mai vedea așa ceva la Mioveni, e oficial

Citiți și: Dacia Bigster camuflată, apariție de senzație pe străzile din Pitești

Renault și Dacia au deschis oficial noua linie de producție în fabrica din Tangier, Maroc.

Acolo va începe în curând fabricarea modelului Dacia Jogger.

Citiți și: Noutate absolută la Dacia! Senzația momentului

Aceasta schimbare marchează plecarea definitivă a producției Jogger din România.

Pentru a face loc SUV-urilor Duster și Bigster și, posibil, noilor modele pregătite de marca Dacia din 2027, conform datelor Profit.ro.

Începând din această toamnă, Dacia Jogger va fi produs în Maroc pentru piața europeană.

Schimbarea aduce o investiție majoră în uzina marocană pentru modernizarea liniei 2 de producție.

Aceasta mutare industrială face parte dintr-o strategie decisă de mult timp.

Este menită să optimizeze capacitățile de producție ale grupului Renault.

Astfel, două dintre modelele populare ale Dacia, Sandero și Jogger, vor fi asamblate în nordul Africii.

Și de acolo vor fi transportate către Europa.

Lăsarea producției Jogger în Maroc coincide și cu lansarea sa pe piața locală, unde va înlocui modelul Lodgy.

„Uzina Tangier spune bun-venit unui nou model al familiei Dacia, Jogger.

Acest versatil și accesibil vehicul al familiei încorporează povestea de succes a mărcii Dacia în Europa,” a declarat Denis le Vot, CEO al Dacia.

Investiția în noua linie de producție pentru Jogger a inclus instalarea a aproximativ 30 de roboți în departamentele de presaj și montaj și pregătirea a circa 2.500 de angajați pentru asamblarea automobilelor hibrid, care necesită o pregătire mai complexă.

Cu începerea producției lui Jogger, uzina din Maroc va atinge o rată de integrare locală de 65,5%.

Generând vânzări din producția internă de componente de aproximativ 2 miliarde de euro.

Surpriza majoră pentru noua Dacia Jogger produsă în Maroc este motorizarea:

un diesel dCi de 1.5 litri și 100 CP din familia Blue, disponibil doar pe piața locală la un preț de 17.900 de euro.

Se întâmplă la Dacia: nu veți mai vedea așa ceva la Mioveni, e oficial

Acest motor nu va fi exportat în Europa din cauza emisiilor de CO2, care ar afecta țintele de emisii conform legislației europene.

Pentru piața UE, vor fi disponibile două motorizări alternative:

ECO-G (benzină-GPL) și un motor hibrid, oferit în premieră pe Jogger și ulterior pe Duster 3.

Uzina din Tangier va produce motorizarea 140 Hybrid și motorizarea ECO-G de 100 CP pentru Europa, începând de la sfârșitul acestui an.

Planul Dacia prevede o producție anuală de aproximativ 120.000 de vehicule Jogger pentru a satisface cererea pe piețele internaționale.

Dacia rămâne cel mai vândut brand auto din Maroc, cu o cotă de piață de 25%, cele mai populare modele fiind cele produse local:

Sandero și Lodgy.

555×222  MAIA
New Profesional Consult 570×90