930×122 CAPRA 5

asociatii

Stai la bloc? Trebuie neapărat să știi acest lucru!

Stai la bloc? Trebuie neapărat să știi acest lucru!

Citiți și: Noi reguli impuse de asociațiile de proprietari: Plătești sau ești sancționat

Și asociațiile de proprietari trebuie să folosească e-Factura în anumite situații, anunță avocatnet.ro.

Folosirea acesteia a devenit obligatorie, de la 1 ianuarie 2024, în relația business to business.

Citiți și: Se schimbă totul: Amenzi uriașe pentru cei care nu respectă noile reglementări!

Iar acum reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au clarificat în ce situații trebuie să folosească sistemul asociațiile de proprietari.

ANAF spune că obligația de folosire a sistemului e-Factura intervine în cazul activităților economice derulate de o asociație de proprietari.

Astfel, asociațiile trebuie să transmită în sistem, la fel ca firmele, facturile pentru activitățile prin care se exploatează spațiile comune.

„Pentru situația în care o asociație de proprietari desfășoară activitate economică din exploatarea spațiilor comune și realizează venituri din prestări de servicii de închiriere, pentru acest gen de operațiuni asociația are calitatea de operator economic în înțelesul OUG 120/2021 (cadrul legal primar al e-Factura – n. red.).

Stai la bloc? Trebuie neapărat să știi acest lucru!

Și, în consecință, are obligația de a raporta în sistemul e-Factura tranzacțiile având ca obiect prestarea de servicii în relația cu alt operator economic pe relația business to business.”

Totuși, în privința refacturărilor, reprezentanții ANAF spun că nu est o activitate în relația business to business.  Indiferent dacă proprietarii sunt persoane juridice sau nu.

Automat, asta înseamnă că pentru refacturări nu este necesară folosirea sistemului e-Factura.

Detalii, AICI.

Foto: Arhivă/Descriptiv

555×222  MAIA
570 X 90 CAPRA 3