930×122 CAPRA 5

cnair

APEL OFICIAL. SUNT VIZATE TOATE PODURILE DIN ROMÂNIA

Apel oficial. Sunt vizate toate podurile din România.

Citiți și: Ieri: ,,Se va închide”! Azi e închis! Mâine se deschide!

În contextul recentei tragedii din Italia (lângă Genova), acolo unde parte dintr-un viaduct s-a prăbușit, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) liniștește populația, informând, răspicat, că „podurile din România NU sunt în pericol să se prăbușească”.

„Dintre cele 4.250 de poduri aflate pe rețeaua de drumuri naționale din România, doar 37 se află în clasa tehnică 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate în trecut de la autoritățile locale. De asemenea, 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4.

Citiți și: Anul Minunilor: DEx și Autostrada, gata! Când vor putea circula șoferii

Niciunul dintre aceste poduri nu prezintă risc iminent de colapsare, deoarece sunt monitorizate permanent, iar acolo unde se constată agravarea situației se ia inclusiv măsura închiderii și devierii circulației pe alte rute.

Potrivit normativelor în vigoare, revizia podurilor se face la intervale de 6 luni, dar și mai devreme, dacă situația o cere. Această revizie este efectuată de echipe de specialiști ai CNAIR, iar rezultatele sunt înscrise într-un raport privind starea generală a infrastructurii rutiere din România.

Tot potrivit normativelor, atunci când la revizie se constată că există degradări mai complexe, se comandă, pe bază de contract, o expertiză tehnică efectuată de experți privați.

Pentru nu se creea confuzii, trebuie să precizăm că intervalul pentru lucrări de întreținere periodică este cuprins între 10 și 15 ani, iar intervalul pentru reabilitarea sau reparația capitală este cuprins între 35 și 50 de ani, în funcție de evaluările tehnice.

Ca exemplu, podul de la Măracineni, reabilitat după inundațiile din anul 2005, a fost reparat anul acesta în cadrul unui program de întreținere periodică, iar nu a unui program de reabilitare. Trebuie să subliniem că nici la momentul începerii lucrărilor din acest an nu exista un risc iminent de colapsare a podului.

Tot pentru corecta informare a opiniei publice, precizăm că de principiu reabilitarea podurilor este cuprinsă în programele de reabilitare a unor sectore de drum mai extinse.

Este și cazul podului care traversează râul Argeș în zona localității Adunații Copăceni, care face parte din contractul de reabilitare a DN5, dar și al podurilor aflate pe traseul DN73, sector de drum aflat, de asemenea, în reabilitare.

Sunt, însă, și programe individuale de reabilitare a podurilor, cum ar fi podurile dunărene de pe A2, pentru care contractele de lucrări urmează să fie lansate în scurt timp în licitație publică.

Trebuie menționat că inclusiv faptul că nu a fost nevoie de contractarea unor expertize pentru perioade lungi de timp demonstrează că situația podurilor din România nu se află în situație gravă, iar problemele apărute pot fi ținute sub control prin activități de reparație curentă.

Facem apel la cei care prezintă în spațiul public informații în legătură cu situația infrastructurii naționale să verifice cu atenție veridicitatea lor, deoarece în caz contrar riscă să producă panică și confuzie în societate.”, transmite Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

555×222-epitesti PNL
570 X 90 CAPRA 3