Donaris 930 x 122

autostrada

Taxă de trecere pe Autostradă! Șoferii vor plăti pentru a circula pe această arteră

Taxă de trecere pe Autostradă! Șoferii vor plăti pentru a circula pe această arteră

Citiți și: Un Mercedes s-a făcut scrum pe Autostrada București – Pitești!

Sorin Grindeanu a declarat că una dintre cele mai controversate autostrăzi din România, Comarnic-Brașov, ar putea fi construită în cadrul unui parteneriat public-privat.

Iar asta ar putea presupune impunerea ulterioară a unei taxe de acces, conform Antena 3 CNN.

Citiți și: Se întâmplă ceva fabulos pe Autostrada Pitești – Sibiu! În sfârșit!

„Există o listă de proiecte, toate eligibile pe programe europene, toate, doar că n-ajung banii europeni. Care se termină vor avea finanțare.

Dacă se termină mai repede Pașcani-Suceava sau Pașcani-Siret, din acea sumă din banii europeni acea sumă va fi decontată.

Toate aceste lucruri te duc până la 40 de miliarde, oricât am face noi, maxim.

Diferența ca să ajungi la acea rețea decentă e de încă 30 de miliarde. Pentru aceste 30 de miliarde, poate Craiova – Severin – Caransebeș – Lugoj va fi pe PPP (n.r. partenertiat public privat)”, a declarat ministrul Transporturilor, sâmbătă, la Digi 24.

Taxă de trecere pe Autostradă! Șoferii vor plăti pentru a circula pe această arteră

„Comarnic – Brașov, (PPP, n.r.) poate fi o soluție. Dacă lucrurile vor înainta foarte repede, am dat exemplu sectorul de la Codlea, dacă semnăm anul acesta, și vom semna anul acesta contractul, va fi pe bani europeni, nu va fi pe PPP”, a adăugat Sorin Grindeanu.

Întrebat dacă autostrada Comarnic-Brașov va fi cu taxă în cazul în care va fi realizată prin PPP, ministrul a răspuns:

„Aproape sigur da. Scuzați-mă, am mers cu toții în Europa. În momentul în care vom ajunge totuși la un sistem cât de cât decent de autostrăzi în România, eu cred că va exista un sistem de vinietă, de taxe.

Ați mers undeva în Europa și n-ați plătit, în afară de Germania? (…) Ați mers în Italia? Plătești când ai urcat și când cobori.”, a mai precizat Sorin Grindeanu.

Informații, pe larg, AICI.

Eco moto 555×222

Comentarii

Un comentariu

  • Clevetici spune:

    E cam a 4-a oara cand PSD incearca un Parteneriat Public Privat (PPP) pentru A3 Comarnic – Brasov
    In cadrul PPP actorul Privat construieste autostrada si pune o taxa de trecere oarecum mica, pentru ca soferii sa o plateasca fara mari probleme,
    iar actorul Public (statul) vine si completeaza de la buget PROFITUL GARANTAT promis Privatului pe timp de 30 de ani.
    In acest mod Privatul nu are niciun interes sa ingrijeasca autostrada si sa atraga soferi.

    In loc sa facem autostrazi pe fonduri europene nerambursabile, ne vin idei cum sa tocam banii statului pentru castigul privatului.

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

NOR EXPRES 570×90