930 x122 grota rece

autostrada

Taxă de trecere pe Autostradă! Șoferii vor plăti pentru a circula pe această arteră

Taxă de trecere pe Autostradă! Șoferii vor plăti pentru a circula pe această arteră

Citiți și: Încă un sector important de autostradă se deschide circulației luni!

Sorin Grindeanu a declarat că una dintre cele mai controversate autostrăzi din România, Comarnic-Brașov, ar putea fi construită în cadrul unui parteneriat public-privat.

Iar asta ar putea presupune impunerea ulterioară a unei taxe de acces, conform Antena 3 CNN.

Citiți și: Noua autostradă, în mâinile lui Umbrărescu: Drumul care străbate munții, realitate

„Există o listă de proiecte, toate eligibile pe programe europene, toate, doar că n-ajung banii europeni. Care se termină vor avea finanțare.

Dacă se termină mai repede Pașcani-Suceava sau Pașcani-Siret, din acea sumă din banii europeni acea sumă va fi decontată.

Toate aceste lucruri te duc până la 40 de miliarde, oricât am face noi, maxim.

Diferența ca să ajungi la acea rețea decentă e de încă 30 de miliarde. Pentru aceste 30 de miliarde, poate Craiova – Severin – Caransebeș – Lugoj va fi pe PPP (n.r. partenertiat public privat)”, a declarat ministrul Transporturilor, sâmbătă, la Digi 24.

Taxă de trecere pe Autostradă! Șoferii vor plăti pentru a circula pe această arteră

„Comarnic – Brașov, (PPP, n.r.) poate fi o soluție. Dacă lucrurile vor înainta foarte repede, am dat exemplu sectorul de la Codlea, dacă semnăm anul acesta, și vom semna anul acesta contractul, va fi pe bani europeni, nu va fi pe PPP”, a adăugat Sorin Grindeanu.

Întrebat dacă autostrada Comarnic-Brașov va fi cu taxă în cazul în care va fi realizată prin PPP, ministrul a răspuns:

„Aproape sigur da. Scuzați-mă, am mers cu toții în Europa. În momentul în care vom ajunge totuși la un sistem cât de cât decent de autostrăzi în România, eu cred că va exista un sistem de vinietă, de taxe.

Ați mers undeva în Europa și n-ați plătit, în afară de Germania? (…) Ați mers în Italia? Plătești când ai urcat și când cobori.”, a mai precizat Sorin Grindeanu.

Informații, pe larg, AICI.

HerasMed (555 x 222 px)
HerasMed (570 x 90 px)