Eurial 930 x 122

consiliul judetean

PREFECTUL_SOARE

IATĂ CUM ÎȘI MOTIVEAZĂ PREFECTUL ORDINUL DE „DEBARCARE” A LUI NICOLESCU!

Prefectul Cristian Soare și-a motivat decizia în urma căreia a emis ordinul de încetare înainte de termen a mandatului de președinte al Consiliului Județean Argeș al lui Constantin Nicolescu.

Citiți și: Argeș. Instituție din subordinea Consiliului Județean angajează!

Iată motivația: “Vă informez că joi, 20 februarie, am primit un punct de vedere de la secretarul județului, așa încât astăzi am emis ordinul prefectului nr.128 prin care am constatat încetarea înainte de termen a mandatului de președinte al Consiliului Județean Argeș deținut de domnul Constantin Nicolescu.

Mi-am întemeiat acest ordin pe raportul de evaluare al Agenției Naționale de Integritate prin care s-a constatat că domnul Constantin Nicolescu s-a aflat în conflict de interese, întrucât în calitate de președinte al Consiliului Județean Argeș a încheiat în numele instituției mai multe contracte cu societăți comerciale la care domnia sa este acționar majoritar. După cum știți, raportul de evaluare al Agenției Naționale de Integritate a rămas definitiv prin sentința civilă a Înaltei Curți de Casație și Justiție nr.633/11.02.2014. Totodată, emiterea ordinului a avut la bază și adresa Agenției Naționale de Integritate prin care ni s-a comunicat un punct de vedere în sensul emiterii acestui ordin.

Citiți și: Exclusiv/,,Sunt foarte supărată!… Mi-a spus-o drept în față!”

Acest ordin a fost întemeiat pe prevederile art.25 din legea nr.176/2010 – legea Agenției Naționale de Integritate – care prevede foarte clar că: “fapta persoanei cu privire la care s-a constatat starea de conflict de interese constituie temei pentru eliberarea din funcție”. Aceste prevederi legale din legea Agenției Naționale de Integritate trebuie interpretate prin coroborare cu prevederile legii 215/2001 a administrației publice locale și ale legii 393/2004 privind Statului aleșilor locali. Astfel, chiar dacă conflictul de interese nu este expres prevăzut în lege am considerat că în acest caz este firească asimilarea celor două instituții juridice, respectiv starea de incompatibilitate cu cea de conflict de interese. Sub acest aspect între cele 2 instituții juridice nu există diferențe în legea Agenției Naționale de Integritate, iar din punct de vedere sancționator ele sunt la fel de grave.

Un alt argument în fundamentarea deciziei de astăzi de emitere a ordinului de încetare a mandatului îl constituie faptul că hotărârea judecătorească, în cazul nostru cea a Înaltei Curți de Casație și Justiție prin care a rămas definitiv raportul Agenției Naționale de Integritate, trebuie pusă în aplicare întrucât aceasta are forță de lege, este executorie și are caracter obligatoriu.

Ordinul a fost comunicat domnului Constantin Nicolescu, acesta putând fi atacat ca orice act administrativ la instanța de contencios în termen de 10 zile de la comunicare. În continuare, în prima ședință de Consiliu Județean se va desemna un vicepreședinte care să preia atribuțiile președintelui, urmând a fi informat Guvernul cu privire la încetarea de mandat, pentru a stabili data alegerilor locale anticipate pentru funcția de președinte al CJ”.

Eurial 555 x222
570 X 90 CAPRA 3