263×587 MAIA

Inedit pe A1 Pitești – Sibiu: De la 26 de metri înălțime la -15 metri în subteran în doar câțiva km

Inedit pe A1 Pitești - Sibiu: De la 26 de metri înălțime la -15 metri în subteran în doar câțiva km

Una dintre cele mai complexe și spectaculoase lucrări de infrastructură rutieră din România prinde contur pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, în zona Câineni – Robești.

Pe un tronson de doar 5 kilometri, șoferii vor parcurge o succesiune impresionantă de viaducte și tuneluri care trec peste râul Olt, DN7, calea ferată și străbat munții în zone cu versanți abrupți și terenuri dificile.

New Profesional Consult 930 x 122
555×222 grota rece

Secțiunea 2 a autostrăzii Sibiu – Pitești, între Boița și Cornetu (31,3 km), este construită de asocierea turcă MAPA – CENGIZ și reprezintă un punct de referință în infrastructura rutieră românească, fiind comparată cu traseele alpine din Italia, Austria sau Elveția.

Pe sensul de mers dinspre Sibiu spre Pitești, între kilometrii 31 și 36,5, șoferii vor traversa:

Viaductul V36 – 400 m lungime, o structură metalică ridicată peste Olt și calea ferată;

Inedit pe A1 Pitești – Sibiu: De la 26 de metri înălțime la -15 metri în subteran în doar câțiva km

Tunelul Câineni – cel mai lung de pe această secțiune, cu o adâncime de până la -15 metri în subteran, sub Valea Urii;

Viaductul V37 – peste Olt, calea ferată și DN7, cu o înălțime maximă de 26,4 metri;

Viaductul V38 – aproape 750 metri, construit printr-o metodă în premieră în România (MSS);

Tunelul Robești – 900 metri, necesar pentru ocolirea barajului hidroelectric.

New Profesional Consult 930 x 122
HerasMed (555 x 222 px)

Lucrările sunt extrem de complexe din cauza configurației terenului: munți, râuri, zone mlăștinoase și trasee feroviare.

Potrivit CNAIR, proiectarea traseului a fost influențată de forma sinuoasă a râului Olt și de condițiile geologice, care au impus folosirea de structuri de artă sofisticate.

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructura atrag atenția că vor urma restricții și închideri temporare pe DN7, iar autoritățile trebuie să comunice clar perioadele de disconfort rutier.

Detalii tehnice și calendar
Lungime secțiune: 31,33 km

Constructor: MAPA – CENGIZ

Valoare contract: 860 milioane euro

Proiectare: 18 luni

TUNEL 930122 (1)
Eurial 555 x222

Execuție: 50 luni (finalizare estimată: T4 2028)

 

263 X 587 CUMPANA 1