930×122 CAPRA 5

Pitestiul face din servicii societati comerciale si mai concediaza 208 salariati

pendiuc1

Ca urmare a aplicării Ordonanţei 63 care prevede reducerea cheltuielilor în administraţie, Primăria Piteşti s-a trezit în situaţia în care este obligată să scape cumva de 1.291 de bugetari din cei 2.183 angajaţi.
Corul Filarmonicii, externalizat
Normativul a fost stabilit în funcţie de populaţia municipiului, însă primarul susţine că cifra este greşită, întrucât ministerul a stabilit-o printr-o verificare a populaţiei la Statistică, în loc să ceară adevărata cifră de la Serviciul de Evidenţă Informatizată a Populaţiei din cadrul administraţiei locale. „Aşa este când legile se fac la o cafea, între trei telefoane, dintr-un birou cu aer condiţionat. Ies aberaţii!”, a precizat Pendiuc. Chiar şi aşa, administraţia locală trebuie să scape de 1.291 de bugetari, cea mai mare cifră din judeţ. Astfel, corul Filarmonicii va fi externalizat, iar activitatea de salubritate stradală, pieţe, spaţii verzi şi mică mecanizare, cu 610 salariaţi, plus termoficarea, cu 462 salariaţi vor fi organizate în societăţi comerciale. De asemenea, va fi creat un Serviciu public de asistenţă socială. Chiar şi după aceste măsuri, tot rămân 208 angajaţi vor trebui disponibilizaţi, adică 12% din bugetari. Asta, în condiţiile în care anul acesta, cheltuielile materiale au fost reduse deja cu 17%, iar personalul a fost redus cu 9% faţă de anul trecut.
Serviciile vor costa cu 35-40% mai mult
Primarul Tudor Pendiuc afirmă că in acest fel costurile serviciilor vor creşte, ceea ce contravine unei alte ordonanţe, 55, care reduce cheltuielile cu serviciile. „Cei 2.183 de bugetari de la Piteşt nu sunt funcţionari publici. Sunt oameni care lucrează, în afară de cei de la Primărie, la ADP, asfaltarea străzilor, la spaţiile verzi, mică mecanizare, adică repararea locurilor de joacă şi de agrement, la Serviciul Public de Evidenţă a Populaţiei, la Poliţia Comunitară, Termoficare (462 de oameni), Serviciul Public de Exploatare a Patrimoniului, Filarmonică sau Salubritate. Legiuitorii ăştia destepţi ne obligă la 883 persoane. Astea sunt posturi pentru funcţionari, nu pentru lucrătorii respectivi. Aceste servicii pe care le realizăm trebuie să continue. Suntem obligaţi să transformăm serviciile publice în societăţi comerciale, pentru că numai aici nu sunt luaţi în calcul ca şi bugetari angajaţii. Aceste servicii vor costa însă cu 35-40% mai mult. Se adaugă TVA de 24%, amortizare şi profitul la pretul actual. Astfel, costurile vor fi mai mari cu 35%. Or, tot Guvernul mă obligă să reduc cheltuielile cu serviciile. Mă întreb cum de am ajuns ca, de dragul FMI, să minţim mai rău ca pe vremea cealaltă. Ne furăm căciula. Raportăm o economie de personal, dar nu am economie de cheltuială în asigurarea serviciilor. Este cel mai neplăcut moment din viaţa mea, să dau oameni afară. Am decis că va fi organizate ca societăţi economice Serviciul de salubritate stradală şi Pieţe, ADP şi Termoficarea. Patrimoniul rămâne serviciul public. Vom înfiinţa şi un Serviciu Public de Asistenţă Socială, care nu este normat. Dacă tragem linie, mai rămân 208 salariaţi în plus faţă de normativ, adică 12%. 29 de salariaţi vor pleca de la Primărie, de la ADP 37, de la Centrul Cultural 2, de la Pieţe încă 36 de salariaţi, de la Poliţia Comunitară vor fi daţi afară 54 de salariaţi. Corul Filarmonicii, format din 31 de salariaţi, va fi şi el externalizat şi probabil că vor fi plătiţi pentru prestări servicii, atunci când vor fi chemaţi să cânte”, a explicat primarul Piteştiului. Pendiuc a mai subliniat că patrimoniul nu va fi trecut la noile societăţi, ci va rămâne al municipalităţii. Noile societăţi vor primi dreptul de a-l administra în schimbul unei redevenţe.
Pendiuc atacă ordonanţa lui Boc în instanţă şi la Bruxelles
Mâine, aceste organigrame vor ajunge spre studiu la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici. Pe 12 august, Consiliul Local se va întruni în şedinţă extraordinară pentru a discuta noile organigrame şi bugetele aferente.  Administraţia locală speră însă, facând un calcul temporal, că nu va fi nevoită să recurgă la disponibilizări. „De atunci încep timpii procedurilor de concediere colective. Prin septembrie- octombrie, toţi cei 208 oameni vor fi concediaţi. Noi sperăm însă ca aplicarea Ordonanţei să se oprească până atunci”, a afirmat primarul care a dezvăluit şi planul de atac. Prima variantă o reprezintă activitatea parlamentară. Primarul speră că Parlamentul va aduce modificările necesare acestei Ordonanţe, înainte să fie aprobată ca lege. Altă speranţă se îndreaptă către Curtea Constituţională, care ar putea decide că Ordonanţa este neconstituţională. O altă cale de atac o reprezintă acţionarea în instanţă, iar Primăria Piteşti va ataca Ordonanţa, la fel cum a făcut-o deja şi Primăria Sectorului 1 din Bucureşti. Mai mult, prin Asociaţia Municipiilor din România, primarul Tudor Pendiuc, care este şi membru de drept în Comitetul Regiunilor, va sesiza Ordonanţa lui José Manuel Barroso şi Comitetului Regiunilor. Pendiuc este nemulţumit şi că banii obţinuţi în urma reducerilor salariale se duc la bugetul naţional şi nu rămân, pentru investiţii, la bugetele locale. „Este o ordonanţă profund neconstituţională dar şi antiromânească. Nu se poate să impunem cu bună ştiinţă o cheltuială mai mare. Sunt de acord că un număr de angajaţi trebuie să plece. Înţeleg să reduc 208 persoane, dar vreau să îmi lase organizarea la fel! Înţeleg că este criză, dar sunt şi alte soluţii mult mai bune de a rezolva această problemă”, a mai spus edilul municipiului. {loadposition inside}

555×222 grota rece

Comentarii

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

New Profesional Consult 570×90