- Publicat de: Madalina Iordachita
- 24-04-2021, ora 11:07
- Știri
Benzina și motorina se scumpesc în continuare
În ultimele luni, carburanții s-au scumpit semnificativ. Prețul unui litru de benzină a depășit din nou pragul de 5 lei și 50 de bani. Șoferii lasă acum la pompă cu un leu mai mult ca în aprilie anul trecut, pentru un litru de benzină, relatează Digi24. Și prețul motorinei s-a ridicat. Dacă majorarea prețurilor la pompă va continua, vom vedea efectele și la raft.
Citiți și: Nouă obligație din ianuarie: Șoferii cu mașini pe benzină și motorină, forțați la platăAnul trecut, în luna aprilie, un litru de benzină costa 4,51 de bani, iar cel de motorină era 4,71 de bani. La un an distanță, la pompă se înregistrează o creștere de 22% în cazul benzinei și de 14,8% în cazul motorinei. Asta înseamnă că un șofer plătește pentru un litru de benzină 5,50 de bani, iar pentru un litru de motorină aproximativ 5,42 de bani.
Scumpirile se resimt și în buzunarele șoferilor, unii dintre ei gândindu-se chiar să apeleze la alte mijloace de transport:
Citiți și: Șoc pentru șoferi! Cât vor plăti pentru carburanți în doar câteva zile„Sper ca în felul ăsta oamenii să se orienteze către alte mijloace de transport, inclusiv eu doresc să-mi iau o trotinetă, să scap de mașină, sincer, e durere.”, relatează un șofer pentru Digi24.
Prețurile la pompă au început să crească din noiembrie
Analistul economic, Adrian Negrescu explică creșterea semnificativă a prețurilor carburanților: „Creșterea prețului carburanților din România trebuie pusă în legătură cu avansul prețului petrolului de la nivel mondial care crește de la o lună la alta. Anul trecut pe vremea aceasta petrolul era undeva la 22 de dolari, acum este undeva la 65 de dolari„.
Datele furnizate de Oil Bulletin, serviciul de monitorizare a prețurilor la carburanți al Comisiei Europene arată că românii plătesc, în continuare al doilea cel mai mic preț din Europa la benzină și motorină, după bulgari.
Scumpiri ale carburanților au avut loc și în alte state din Uniunea Europeană, chiar dacă gradul de utilizare a şoselelor de pe continent este, în medie, cu 30% sub nivelul înregistrat înaintea pandemiei, relatează Digi24.